پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه بسیاری از اتباع ۳۸ کشوری که آمریکا نسبت به صدور روادید آنها در صورت سفر به ایران محدودیت ایجاد کرده بود، به کشورمان سفر می‌کنند، گفت: دولت آمریکا این تحریم را جدی نگرفته است.

شعارسال: مسعود سلطانی فر درباره جدیدترین وضعیت و تبعات تحریم آمریکا برای روادید سفر اتباع 38 کشور به ایران اظهار داشت: مشکل حادی نداریم، مواردی که الان هم به ما گزارش شده بسیار محدود است و فکر نمی‌کنیم که از این جهت ما در حوزه گردشگری لطمه قابل توجه ای داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: خیلی از اتباع این 38 کشور هم اکنون به ایران سفر می‌کنند و این محدودیتی که آمریکایی‌ها ایجاد کردند را نیز اطلاع دارند ولی لغو روادید با آمریکا برای آنها آنچنان هم مهم نیست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره چگونگی رصد درباره این موضوع عنوان کرد: ما در این باره رصدهای خودمان را داریم ولی تعداد آن قابل توجه نیست، که بخواهیم بگوییم تأثیری در حوزه گردشگری داشته است.

سلطانی فر درباره نتیجه اصلاحیه‌ای اوباما و دولت آمریکا درباره تحریم روادید سفر اتباع 38 کشور به ایران خاطرنشان کرد: مجموعاً اراده دولت آمریکا برای این است که این تحریم جدی گرفته نشود.

چند ماه قبل کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن اتباع 38 کشوری که تابه‌حال از گرفتن روادید آمریکا معاف بودند و دارای تابعیت یکی از کشورهای ایران، عراق، سوریه و سودان نیز باشند، یا آن دسته از اتباع این 38 کشور که از سال 2011 بدین سو به یکی از 4 کشور یاد شده سفر کرده باشند، از این پس برای سفر به آمریکا باید با مراجعهٔ حضوری به نمایندگی‌های دیپلماتیک آمریکا روادید بگیرند، این طرح، بخشی از لایحهٔ بودجهٔ 1،1 تریلیون دلاری سال آیندهٔ آمریکا است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار خبر 30 تیر 1395، کدمطلب: 558453 ،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین