پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۹۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
دانشگاه‌های سطح یک کشور ازطریق مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از ۵۰۰ دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های مطرح کشورهای آسیایی و اروپایی برگزار کردند.

شعار سال: دانشگاه‌های سطح یک کشور ازطریق مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از ۵۰۰ دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های مطرح کشورهای آسیایی و اروپایی برگزار کردند.

بر اساس آخرین آماری که مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه داد، میزان تولیدات علمی مشترک ایران با کشورهای مختلف در پایگاه ISI به شرح زیر است.

مؤسسهٔ ISI خدمات مربوط به پایگاه‌های داده فهرست کتاب‌ها و مقالات را ارائه می‌دهد. به‌طور اختصاصی این خدمات شامل نمایه‌سازی نقل‌قول‌ها و تحلیل است؛ همچنین نگهداری داده‌های نقل‌قول‌های مقالات هزاران نشریه دانشگاهی در ISI صورت می گیرد.

ایران در سال ۲۰۱۴ تعداد ۳۳ هزار و ۹۷۳ مدرک و هشت هزار و ۲۱۵ مدرک مشترک، در سال ۲۰۱۵ تعداد ۴۲ هزار و ۲۸ مدرک و هشت هزار و ۸۴۵ مدرک مشترک با کشورهای مختلف داشت.

همچنین جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۶ تعداد ۴۹ هزار و ۲۵۹ مدرک و ۱۰ هزار و ۲۷۷ مدرک مشترک، در سال ۲۰۱۷ تعداد ۵۴ هزار و ۱۲۴ مدرک و ۱۲ هزار و ۳۰ مدرک مشترک، در سال ۲۰۱۸ تعداد ۵۴ هزار و ۶۹۹ مدرک و ۱۳ هزار و ۷۱۸ مدرک مشترک و در سال ۲۰۱۹ تعداد ۲۹ هزار و ۲۶۳ مدرک و هشت هزار و ۲۶۴ مدرک مشترک داشت.
میزان رشد تولیدات علمی ایران به تناسب این مدارک در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ به ترتیب ۲۴ درصد، ۲۱ درصد، ۲۱ درصد، ۲۲ درصد، ۲۵ درصد و ۲۸ درصد است.

تولیدات علمی مشترک ایران با کشورهای دیگر در پایگاه ISI
بیش از ۵۰۰ پروژه‌ مشترک دانشگاه‌های برتر ایران با کشورهای جهان
کل پروژه های تحقیقاتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که مشترک جاری با دانشگاه های برتر دنیا است شامل ۴۶۶ پروژه می شود که در چهار سال اخیر رشد سالیانه ۲۶ درصدی داشت.

همچنین ایران با پاکستان ۱۲ پروژه، هند ۱۰ پروژه، سوئیس ۱۶ پروژه، آفریقای جنوبی ۱۰ پروژه، روسیه ۱۱ پروژه و مجارستان ۱۰ پروژه در این چهار سال داشت.

در این میان، ایران با آلمان در کل ۴۴ پروژه جاری، با استرالیا ۱۷ پروژه جاری، هر ساله با فرانسه ۲۰ پروژه و با ایتالیا چهار پروژه دارد.
برخی از دانشگاه های برتر ایران در سال ۱۳۹۷ دوره های مشترک تحصیلی با دانشگاه های برتر دنیا دارند که به این شرح است:

دانشگاه صنعتی شریف با کانادا، استرالیا، هنگ کنگ و آلمان، دانشگاه تهران با فرانسه و هلند، دانشگاه اصفهان با فرانسه، لبنان و کره جنوبی، دانشگاه تبریز با فرانسه و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با روسیه.

این دانشگاه ها در کل ۵۰ پروژه مشترک با دانشگاه های این کشورها در یک سال گذشته داشتند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:5شهریور1398،کدخبر:83453473،www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین