پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۳۶۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
عبدالرضا باقری باقری قائم‌مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز اهمیت روابط بین‌الملل دانشگاه‌ها در اسناد بالادست وزارت علوم را خاطرنشان کرد و از ابتکار دانشگاه فردوسی مشهد در تأسیس دفتر بین‌الملل دانشگاه در فرودگاه قدردانی کرد.
شعار سال:دفتر بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد در راستای گسترش دیپلماسی علمی و معرفی این دانشگاه به میهمانان خراسان رضوی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد افتتاح شد.
 دفتر بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد در راستای گسترش دیپلماسی علمی به‌منظور دعوت از متخصصین خارج از کشور و همچنین معرفی این دانشگاه به میهمانان استان خراسان رضوی با حضور قائم‌مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه فردوسی، مسئولین حوزه بین‌الملل دانشگاه و مسئولان فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد افتتاح شد.

عبدالرضا باقری باقری قائم‌مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز اهمیت روابط بین‌الملل دانشگاه‌ها در اسناد بالادست وزارت علوم را خاطرنشان کرد و از ابتکار دانشگاه فردوسی مشهد در تأسیس دفتر بین‌الملل دانشگاه در فرودگاه قدردانی کرد.

باقری بهره‌گیری از متخصصان خارج کشور در دانشگاه‌ها را به‌انحاءمختلف یکی از عوامل پیشرفت علمی کشور تلقی کرد.

قائم‌مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری با موفق معرفی کردن دانشگاه فردوسی مشهد در جذب حدود ۲ هزار دانشجوی بین‌الملل به اهمیت توجه به ارتقا کیفی در حوزه بین‌الملل متوازن با گسترش کمی تأکید کرد.

در ادامه محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بین‌المللی سازی را یکی از راهبرد‌های اساسی دانشگاه دانست و افتتاح این دفتر را گامی مهم در ارتباط بخش بین‌الملل دانشگاه با جامعه معرفی کرد.

کافی به‌ضرورت ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان و استادان بین‌الملل اشاره کرد که هم‌اینک این تسهیلات از فرودگاه آغاز خواهد شد.

وی دانشگاه فردوسی مشهد را یکی از افتخارات شهر مشهد معرفی کرد که در سطح ملی و جهانی در هفتادمین سالگرد تأسیس آن همچنان در عرصه‌های مختلف می‌درخشد.

همچنین احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه دیپلماسی علمی اظهار کرد: تأسیس این دفتر برای تحقق گسترش، پیشبرد، ارتقاء اهداف بین‌المللی حول محور علم و دانش با شناسایی و ارتباط نزدیک با متخصصین ایرانی خارج از کشور و متخصصین بین‌المللی تشکیل می‌شود.

وی از جمله اهداف افتتاح این دفتر را ارتباط مستقیم با ایرانیان متخصص خارج از کشور برای بهره‌مندی از دانش و تجربیات آن ها، معرفی دانشگاه به مسافران خارجی، جذب استادان بین‌الملل، جذب سرمایه‌گذاران و واقفان علمی معرفی کرد.

زینب مؤذن‌زاده رئیس اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه ضمن ابراز خوشنودی ارتقاء زیرساخت بین‌المللی دانشگاه با افتتاح این دفتر گفت: جذب و شناسایی متقاضیان در دانشگاه و ارائه خدمات از فرودگاه به آن‌ها از مأموریت‌های این دفتر است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:11مهر1398،کد خبر:795618،snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین