پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
رئیس جمهوری کره جنوبی با دفاع از تصمیم مشترک میان سئول و واشنگتن در خصوص نصب و استقرار سامانه موشکی آمریکا در خاک کشور خود گفت که در برابر مخالفان و منتقدان این طرح تسلیم نمی شود.

شعار سال:

«پارک گئون هی» که شب گذشته (پنجشنبه) در نشست شورای امنیت ملی کره جنوبی سخن می گفت، اظهار داشت که این تصمیم در راستای حفاظت کشور در مقابل تهدیدهای موشکی کره شمالی گرفته شده و مخالفت با اجرای این طرح سازنده نیست.
رئیس جمهوری کره جنوبی هفته گذشته نیز در نشست ویژه ای که با مسئولان ارشد این کشور داشت از همه مخالفان آرایش سامانه دفاعی موشکی آمریکایی «تاد» در این کشور خواسته بود که به اعتراض های خود پایان دهند.
«پارک» همچنین در این نشست که به مناسبت آزمایش موشکی اخیر کره شمالی برگزار شده بود، اظهار داشت: تصمیم گیری برای استفاده از این سامانه موشکی با توجه به اینکه بهترین روش برای محافظت در مقابل تهدیدهای کره شمالی به حساب می آید، اتخاذ شده است.
او گفت که البته فشارهایی از جانب مردم و برخی سیاسیون در این خصوص وجود دارد که بهتر است آنان با کنار گذاشتن مخالفت ها با دولت همگام شوند.
مردم کره جنوبی پس از آنکه اعلام شد منطقه «سئونگجو» محل استقرار این سامانه است نگرانی خود را با تجمع های اعتراضی نسبت به این تصمیم تشدید کردند.
تازه ترین واکنش های مردمی کره مربوط به تجمع دیروز (پنجشنبه) است که حدود 2 هزار نفر از مردم و فعالان مدنی این کشور بار دیگر در شهر «سئونگجو» تجمع کردند و شعارهایی در مخالفت با اجرای این طرح سر دادند.
مردم کره جنوبی می گویند که تشعشعات راداری سامانه موشکی «تاد» سرطان زا بوده و تهدیدی جدی برای سلامت مردم این منطقه محسوب می شود. این موضوع البته از سوی مقامات نظامی و دفاعی کره جنوبی رد شده است.
رئیس جمهور کره جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد که پیام های انتقادی زیادی در خصوص اینکه این سامانه نباید در این کشور مستقر شود، طی روزهای اخیر دریافت کرده که تزلزل در مقابل این انتقادها ثبات و پایداری کشور را به خطر خواهد انداخت.
تصمیم کره جنوبی و آمریکا برای استقرار سامانه پیشرفته موشکی آمریکا در خاک شبه جزیره کره پس از پنج ماه بحث و تبادل نظر، کمتر از دو هفته پیش گرفته شد.
چین و روسیه نیز از مخالفان سرسخت اجرای این طرح محسوب می شوند و پکن اعلام کرده که سیستم موشکی تاد سامانه تاد با برد 200 کیلومتر برای رهیابی موشک ها می تواند قلمروهایی از چین و روسیه را نیز در برگیرد.
کره شمالی نیز 29 تیر ماه با پرتاب سه فروند موشک اسکاد، به نوعی مخالفت خود را با اجرای این طرح اعلام کرد که گفته می شود نصب آن برای مقابله با تهدیدهای موشکی پیونگ یانگ است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار1 مرداد 95 ، کد مطلب:82158915: www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین