پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
"نماینده‌ای در این مجلس می‌شناسم که ۱۷ میلیارد تومان خرج کرده که به مجلس بیاید. این نماینده مجلس در این ۴ سال قرار است چه کاری انجام دهد که حاضر است ۱۷ میلیارد تومان خرج کند؟"

شعارسال: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم  در پاسخ به این سوال که "برای کاندیداتوری در مجلس دهم چقدر هزینه کردید؟"، گفت: کل هزینه‌های اتخاباتی برای دوره‌ای که به مجلس آمدم، زیر 36 میلیون تومان بود که خودم نیز آن را پرداخت نکردم. من فقط بنزین تردد ماشین و لاستیک و تعویض روغن و... ماشینم را که برای معرفی و تبلیغات به نقاط مختلف حوزه انتخابیه می‌رفتم، پرداخت کردم.

وی ادامه داد: البته این مساله به این معنا نیست که چون پول نداشتم، هزینه نکردم بلکه نخواستم که هزینه کنم چون معتقد بودم تنها آورده‌ کاندیدا باید خودش باشد. به عنوان مثال اگر یک پرونده قضایی داشته باشید، این شما هستید که به دنبال وکیل می‌روید. چطور پیدایش می‌کنید؟ یا تابلوها را نگاه می‌کنید و یا پرس و جو می‌کنید تا وکیل خوبی را پیدا کنید. آیا سپردن امر کشور به دست آدمها اهمیتش از یک پرونده کمتر است؟ وکیل باید یک تابلو بزند تا بقیه متوجه او شوند و وقتی من هم کاندیدا شدم، خودم را عرضه کردم تا هر کسی دید که من به درد می خورم و می‌توانم کار کنم، من را انتخاب کند.

این نماینده مجلس برهمین اساس تصریح کرد: از بین این افرادی هم که برای تبلیغات بنده پول دادند، فقط یک نفر را می‌شناسم که برادر دو شهید بود و دو میلیون تومان به من داد. لذا بقیه افراد را نمی‌شناسم. خودشان پول دادند و خرج کردند و به من هم هیچ مربوط نیست. چون اگر می‌دانستم، چه کسانی هستند، وامدار آنها می‌شدم و بعد از من تقاضا داشتند. بنابراین از همان اول کنار کشیدم و این دور هم همین مسیر را طی خواهم کرد.

ذوالنوری در خصوص اینکه هزینه‌کردهای میلیاردی با میزان حقوق یک نماینده در 4 سال که بین 300 تا 400 میلیون می‌شود، چه توجیه اقتصادی دارد، تاکید کرد: اقتصادی اینجا ملاک نیست اما به نظرم توجیه شرعی و عرفی ندارد. من این کار را از روی صداقت و تعهد و تکلیف محوری نمی‌بینم. به دلیل اینکه اگر کسی اهل کار خیر باشد، در حال حاضر انقدر جوان مجرد در کشور هستند که از سن ازدواجشان گذشته و نمی‌توانند در یک جای دورافتاد خانه اجاره کنند تا ازدواج کنند. اگر کسی راست می‌گوید که اهل کار خیر کند، به جای هزینه‌های میلیاردی برای مجلس، به این جوانان کمک کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسانی را می‌شناسید که برای ورود به مجلس هزینه‌های میلیاردی کرده باشند، گفت: بله هم می‌شناسم و هم دیدم ولی اینکه من اسم نماینده خاصی ببرم، در این جایگاه نیستم و مشروع هم نیست که اسم ببرم. نماینده‌ای در این مجلس می‌شناسم که 17 میلیارد تومان خرج کرده که به مجلس بیاید. به نام هم می‌شناسم. یک آدم معمولی اگر چلاق هم باشد با این وضعیت تورم 17 میلیاردش در 4 سال، 170 میلیارد می‌شود، پس این نماینده در این 4 سال در مجلس می‌خواهد چه کاری انجام دهد که حاضر است 17 میلیارد تومان برای ورود به مجلس خرج کند؟

نماینده مردم قم در مجلس برهمین اساس تاکید کرد که یکی از ملاک‌های مردم برای رأی دادن و ندادن به یک نماینده، نگاه به تبلیغات یک نماینده باشد که چقدر و به چه صورتی هزینه می‌کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:12شهریور1398 ، کدخبر: 2088939: www.tasnimnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین