پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
«الله‌یار ملکشاهی»، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نامه‌ای که احمد توکلی درباره دو نماینده متخلف به او نوشته بود، به خبرنگار برنا گفت: این نمایندگان دو نفر نبودند بلکه نام علیرضابیگی نماینده تبریز هم مطرح است. نامه‌ای که توکلی به من داد، صد در صد اشتباه بود.

شعارسال: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در پرونده‌ای که ما به آن رسیدگی کردیم سکه و طلا مطرح نبود، می‌توان گفت یعنی قسمت‌هایی از نامه آقای توکلی کاملا کذب است.

»الله‌یار ملکشاهی»، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نامه‌ای که احمد توکلی درباره دو نماینده متخلف به او نوشته بود، به خبرنگار برنا گفت: این نمایندگان دو نفر نبودند بلکه نام علیرضابیگی نماینده تبریز هم مطرح است. نامه‌ای که توکلی به من داد، صد در صد اشتباه بود.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تشریح کرد: این سه نماینده، پرونده‌ای پیش ما داشتند. بر اساس مکاتبه دادستان قبلی، این سه نماینده پیگیری‌هایی را انجام داده بودند تا مکاتباتی که شخص دیگری با ایران‌خودرو برای عقد قرارداد انجام داده بود، عملی شود. حالا آن شخص چه مقدار قرارداد داشته، در نامه‌اش نیست ولی خب تعداد زیادی بوده است.

وی با بیان اینکه چیزی درباره اینکه این سه نماینده در خود بحث قراردادها دخیل بوده باشند، در آن نامه نبود، اظهار کرد: بعد گفته شد که اینها از نفوذشان استفاده کرده‌اند که آن شخص بتواند، قرارداد چند هزار خودرو را اجرا کند. در نامه توکلی اشاره به طلا هم شده بود، در آن پرونده‌ای که پیش ما بود و گزارشی که دادستان به ما داده بود اصلا و ابدا اسمی از طلا برده نشده است.

ملکشاهی افزود: علیرضا‌ بیگی مدتی در شیراز کار می‌کرده، آن آقایی هم که این قراردادها را بسته شیرازی است. علیرضا‌بیگی پیگیری می‌کند، به این صورت که این شخص را به دو نماینده دیگر معرفی و از آنها درخواست کمک برای اجرای قرارداد این شخص می‌کند.

وی قسمت‌هایی از نامه توکلی را کذب دانست و گفت: در پرونده‌ای که ما به آن رسیدگی کردیم سکه و طلا مطرح نبود، می‌توان گفت یعنی قسمت‌هایی از نامه توکلی کاملا کذب است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان کرد: این کار معمولی است که نمایندگان اصولا انجام می‌دهند؛ مثلا کسی می‌آید، درخواستی را مطرح می‌کند، نمایندگان گاهی نامه می‌گذارند روی آن درخواست، گاهی برایشان تلفن می گذارند و گاهی هم همراه‌شان به وزارتخانه‌ها می‌روند.

ملکشاهی گفت: آنچه که گفتم محتوای گزارشی است که به دست ما رسیده بود، چیزی که بعدا پیش آمد مسئله دیگری بود که گزارش آن به دست ما نرسیده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چرا رسیدگی به این پرونده از سال 96 انجام نشد، اظهار کرد: ما در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، خیلی زود اظهارنظر کردیم. در پرونده‌ای که به دست ما رسید درباره طلا و سکه چیزی مطرح نشده بود. ما خیلی زود به آن رسیدگی کردیم. باقی کار به دادگستری مربوط می‌شود.

ملکشاهی در خصوص آخرین وضعیت پرونده این نمایندگان گفت: این نمایندگان به دادگاه رفته بودند و قرار تامین برای آنها صادر شده بود و چون نتوانسته بودند وثیقه را تامین کنند، یک روز بازداشت و بعد هم آزاد شدند. پرونده آنها در دادگاه در حال بررسی است.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 15 شهریور 1398 ، کدخبر:894587 ،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین