پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
درحالی شهردار همدان شهریورماه امسال را موعد تکمیل تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی عنوان کرده که تنها هشت روز به سررسید این وعده باقی مانده اما خبری از تکمیل این پروژه نیست.

شعار سال: تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی با پیش‌بینی ۳۶ ماه زمان ساخت اواخر آبان سال ۹۴ و با در نظرگرفتن ۴۳ میلیارد تومان اعتبار ابتدایی آغاز شد و اکنون در حالی تا دوماه دیگر وارد پنجمین سال آغاز عملیات اجرایی می شود که وعده ساخت آن تا شهریورماه امسال بارها رسانه ای شده و حتی از شبکه ملی صدا و سیما نیز قول تحویل آن تا شهریورماه به مردم همدان از سوی شهردار داده شده است.


تکرار خلف وعده مدیریت شهری همدان

پروژه را که بررسی می کنیم مشاهده می شود با گذشت حدود چهار سال از زمان ساخت طرح سه سطحی تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی که دو دوربرگردان دارد و باید ترافیک منتهی به میدان باباطاهر و امتداد بلوار شهید همدانی و بدیع‌الزمان را با اتصال به تقاطع غیرهمسطح سردار شهیدسعید قهاری روان‌سازی کند همچنان خبری از تکمیل آن نیست و باز هم وعده دیگری از مجموعه مدیریت شهری همدان رنگ واقعیت به خود ندید.


این موضوع در حالی عنوان می شود که در آغاز ساخت پروژه مسئولان شهری با اطمینان از تامین منابع مالی آن؛ بخش خصوصی را پشتیبان و تامین کننده منابع مالی پل معرفی کردند اما بخش خصوصی در این زمینه موفق عمل نکرد.

به هر حال پروژه تقاطع غیر همسطح سردار همدانی روند کج دار و مریز خود را طی این سال ها طی کرد تا اینکه سال ۹۷ و از آنجا که همدان میزبانی دو رویداد بین المللی را عهده دار شده بود تاکید بر تسریع اجرای آن و تکمیل طرح پیش از برگزاری این میزبانی ها شدت گرفت و وعده ساخت و تکمیل آن تا شهریورماه ۹۷ که زمان برگزاری این دو رویداد بین المللی بود بارها رسانه ای شد.

تقاطع سردار همدانی تا برگزاری رویداد «همدان ۲۰۱۸ » تکمیل شود

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان اردیبهشت ماه سال گذشته بر اتمام ساخت تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی پیش از برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در قالب رویداد «همدان ۲۰۱۸» تاکید کرد و با بیان اینکه طرح عمرانی تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی در مسیر ورودی اصلی مهمانان رویداد «همدان ۲۰۱۸ » واقع شده و باید تا قبل از شروع این رویداد جهانی به پایان برسد، گفت: احداث طرح تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی با پیش بینی زمان اجرا در ۳۶ ماه با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال از آبانماه سال ۹۴ آغاز شده و یکی از دغدغه های اصلی در این طرح کمبود نقدینگی است.

علی رحیمی فر عنوان کرد: ساخت این تقاطع غیرهمسطح در واقع مسیر دسترسی مناسب از شمال به جنوب و شرق به غرب را در میدان سپاه همدان مهیا می سازد و بارترافیکی و سایر مشکلات این مسیر نیز برطرف می شود.

تیرماه همان سال نیز یکبار دیگر موضوع تاکید بر ساخت و تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت و نایب رئیس شورای شهر همدان تلاش برای تکمیل آن را خواستار شد.

تکمیل تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی نیازمند اعتبارات ملی است

پس از آن طی ماه های بعدی در هر جلسه ای چه در شهرداری چه استانداری و چه شورای شهر همدان تکمیل این پروژه موردتاکید قرار می گرفت و در حالی که وعده بهره برداری از آن تا پیش از برگزاری رویدادهای بین المللی در شهریورماه داده شده بود در کمال تعجب رویدادهای برگزار و به اتمام رسید و مردم شهر همدان تکمیل پروژه را ندیدند.


روزهای پرخبر و صدرنشینی همدان در اخبار اقصی نقاط ایران و جهان به واسطه برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ سپری شد و پس از آن بار دیگر گرد فراموشی گریبان پروژه های شهری را گرفت تا اینکه آبان ماه سال گذشته و پس از گذشت دو ماه از زمان وعده شهردار همدان برای افتتاح این تقاطع اعضای کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان بازدیدی از روند اجرای تقاطع غیر همسطح شهید همدانی داشتند و وضعیت پروژه بررسی شد.

روند اجرای تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی قابل قبول نیست

ماه های سال یکی پس از دیگری در پس وعده های مسئولان شهری سپری شد تا اینکه اسفندماه سال گذشته و در زمان تقدیم بودجه شهرداری به شورا رئیس شورای شهر همدان عنوان کرد: بر اساس مباحث صورت گرفته در جلسات کارشناسی شورا و به منظور بهبود استانداردهای زندگی شهری، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی، پارکینگ آقاجانی بیگ، ساماندهی ورودی های شهر، ساماندهی بلوار ارم و پروژه میدان میوه تره بار جدید در اولویت کاری شهرداری همدان در سال ۹۸ قرار دارد.

کامران گردان در صحن شورای شهر همدان نیز که ۲۲ اردیبهشت ماه امسال برگزارشد به پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی اشاره کرد و بابیان اینکه از شهردار می‌خواهیم ۴۳۰ پروژه که برای سال جاری تعریف کرده را تعریف نکند چراکه پروژه بلوار آیت‌الله نجفی تعطیل است، گفت: اگر خودرویی به داخل افتادگی شانه این پروژه سقوط کند مسئولیت آن متوجه شهردار منطقه ۴ خواهد بود و این قصور قابل پذیرش نیست.

بر اساس تاریخ تعیین شده پروژه را تحویل می دهیم

در همین جلسه شهردار همدان نیز با بیان اینکه عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی در دست پیگیری است و بتون ریزی در حال انجام است، گفت: در برخی قسمت‌ها قالب‌های بتن ریزی ها باز شده و سعی می‌شود بر اساس تاریخ تعیین شده پروژه را تحویل دهیم.


طرح موضوع وضعیت تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی از آنجایی حائز اهمیت است که هر مرتبه مدیران شهری برای آنکه به قولی خیال مردم را از انجام امور راحت کنند آن را مثال زده و وعده افتتاح آن را به زبان آورده اند به طوری که عباس صوفی شهردار همدان از همان روزهای ابتدایی انتخابش به عنوان شهردار در آبان ماه سال ۹۶ قول تکمیل این تقاطع را بارها رسانه ای کرده و در آخرین اظهارنظرهایش پیرامون این پروژه وعده تکمیل و افتتاح آن برای شهریورماه امسال را داده است.

طبقه اول پل باید تا پایان شهریور تمام شود

رئیس شورای شهر همدان در این خصوص با بیان اینکه با توجه به اعلام شهردار همدان طبقه اول پل باید تا پایان شهریور تمام شود، گفت: به اعتقاد من تمام نمی‌شود و به مهر ماه می‌کشد.

کامران گردان طی هفته گذشته نیز در حالی که وعده افتتاح این پل در شهریورماه را به مردم داده شده است به وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح سردارهمدانی اشاره کرد و گفت: این پروژه سرعت بیشتری گرفته و منابع مالی به پیمانکار داده شده است و امیدواریم طی ماه‌های آینده یکی از عرشه‌های اصلی پل پایان یافته و افتتاح شود.

در حالی که تنها ۸ روز به پایان شهریورماه مانده شواهد بیانگر ناقص بودن پروژه است و در خوش بینانه ترین حالت شاید پایان امسال شاهد افتتاح یک فاز از این طرح باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 24 شهریور 98، کد مطلب: 4718438: www.mehrnews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین