پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۳۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: قرار است در سال تحصیلی آینده پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل افزایش یابد.

شعارسال: مهناز احمدی در شانزدهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران وزراء و دستگاه‌های اجرایی که امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، افزود: دولت برای افزایش پوشش تحصیلی دختران و پسران بازمانده از تحصیل ردیف بودجه‌ای اختصاص داده است.

وی در ادامه گفت: طرح آسیب‌شناسی روانی اجتماعی دختران سال گذشته در هشت استان به صورت آزمایشی اجرا شد و در سال جاری در کل کشور به اجرا در آمد.

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: آموزش و پرورش باید از اساسی‌ترین و مهم‌ترین جایگاه در کشور برخوردار باشد و به عنوان مهم‌ترین اولویت حاکمیت‌ها و دولت‌ها محسوب شود. در حال حاضر نسبت دانش‌آموزان دختر و پسر و پرسنل فرهنگی در شهرها و استان‌های مختلف متفاوت است. در شهر تهران نسبت کارکنان زن بسیار بالاتر از مردان است چرا که زنان در مدارس ابتدایی پسران نیز مشغول کار هستند این در حالی است که در برخی مناطق محروم و استان‌ها به علت صعب‌العبور و ناامن بودن با کمبود معلم زن روبرو هستیم و در این شرایط از معلمان مرد در مدرسه‌های دخترانه استفاده می‌شود همین امر موجب شده که در برخی مناطق دختران امکان ادامه تحصیل نداشته باشند.

احمدی تاکید کرد:‌ وزارت آموزش و پرورش یک نهاد پرمشغله و پرمساله است و به تنهایی از عهده حل مسائل خود بر نمی‌آید. اگر دستگاه‌های دیگر به این وزارتخانه کمک نکنند شاید نتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم. تاکید و سفارش بزرگان نظام بر همکاری با آموزش و پرورش است. در دولت یازدهم این همکاری عملیاتی شده است.

وی با اشاره به تفاهمنامه‌های منعقد شده میان وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده، گفت: تفاهمنامه‌ای در جهت بهبود شرایط زنان فرهنگی و دختران دانش آموز منعقد کردیم. در سال تحصیلی جاری چند طرح مشترک داشتیم که به خوبی اجرا شد. یکی از این طرح‌ها طرح تقویت شیوه مهارت‌های ارتباطی بین اولیاء و مربیان و دانش آموزان دختر بود و تلاش شد مهارت‌های ارتباطی درست و موثر میان دانش آموزان، ولی دانش آموزان و کادر مدرسه آموزش داده شود.

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بهبود وضعیت آموزشی بهداشتی دانش آموزان دختر مناطق محروم یکی دیگر از تفاهمنامه‌های ما بود و در قالب طرح دیگری حقوق و تکالیف دانش آموزان را آموزش دادیم. این طرح در دولت هشتم به عنوان یک درس اختیاری ارائه می شد ولی در دولت نهم و دهم ارائه آن متوقف شد اما در دولت یازدهم اجرایی شد. در این طرح به دانش آموزان، ولی دانش آموزان آموزش داده می شود و در کنار دانش آموزان دختر دانش آموزان پسر هم باید با حقوق و تکالیف خود آشنا شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 3مرداد1395، کدخبر: 95050101690: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین