پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
سایر روسای جمهور آمریکا نیز از بیم به خطر افتادن جایگاه شغلی خود از پرداختن به سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی خودداری کردند.

شعار سال: روزنامه اینترنتی رای الیوم به نقل از یک روزنامه اینترنتی رژیم صهیونیستی نوشت: جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا ۴۰ سال پیش بر آزمایش هسته‌ای این رژیم سرپوش گذاشت و سایر روسای جمهور آمریکا نیز از بیم به خطر افتادن جایگاه شغلی خود از پرداختن به سلاح‌های هسته‌ای این رژیم خودداری کردند.
روزنامه اینترنتی رأی الیوم در یادداشتی به قلم زهیر اندراوس نوشت: نشریه اینترنتی «تایمز آو ایزرائیل» نوشت روز ۲۲ سپتامبر سال ۱۹۷۹ یعنی چهل سال پیش، یک ماهواره آمریکایی دو شعاع نور را در اقیانوس اطلس رصد کرد و تحلیلگران نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی «پاتریک» در ایالت فلوریدا با بررسی اطلاعات به دست آمده از ماهواره «ویلا ۶۹۱۱» به این نتیجه رسیدند که این دو شعاع نور بدون شک نشانه انفجار هسته‌ای است و فورا فرماندهان نظامی را از این ماجرا آگاه کردند.
بر اساس گزارش اختصاصی مجله «فارن پالیسی» آمریکا که همه رسانه‌های رژیم صهیونیستی آن را بازنشر دادند، وقوع این انفجار هسته‌ای در همان روز به جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا اطلاع داده شد و او صبح روز بعد با مشاوران و مسئولان امنیت ملی در اتاق عملیات کاخ سفید تشکیل جلسه داد.
براساس گزارش فارن پالیسی، کارتر تصمیم گرفت این آزمایش هسته‌ای را نادیده بگیرد تا این ماجرا بر موفقیت هایش در عرصه سیاست خارجی در انتخاباتی که قرار بود یک سال بعد برگزار شود سایه نیندازد. او همچنین بیم آن داشت که این ماجرا بر حمایت نظامی و اقتصادی گسترده آمریکا که امکان امضای معاهده صلح بین مصر و اسرائیل را فراهم کرد، تأثیر بگذارد. خلاصه این که کارتر برای پرهیز از مشکلات متعددی که برملا شدن آزمایش هسته‌ای اسرائیل ایجاد می‌کرد، تصمیم گرفت بر این ماجرا سرپوش بگذارد.
مجله فارن پالیسی موضع خود را درخصوص سیاست ابهام دولت آمریکا درباره برنامه هسته‌ای اسرائیل پنهان نمی‌کند به طوری که به گزارش ماه ژوئن ۲۰۱۸ مجله نیویورکر اشاره کرد که نشان می‌داد بسیاری از روسای جمهور آمریکا به مقامات اسرائیلی پیام داده اند که از سلاح هسته‌ای اسرائیل در برابر تحقیقات و بررسی‌ها و انتقادات سازمان ملل متحد و دیگر نهاد‌های بین المللی حمایت می‌کنند.
ویکتور گلینسکی از گزارشگران فارن پالیسی معتقد است این حمایت‌ها موجب شد اعتبار آمریکا در بخش عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای خدشه دار شود. هنری سوکلاسکی مسئول سابق امور منع گسترش تسلیحات هسته‌ای در وزارت خارجه آمریکا نیز می‌گوید همه روسای جمهور آمریکا از زمان ریچارد نیکسون از اعتراف به این که اسرائیل برنامه یا زرادخانه تسلیحات هسته‌ای دارد خودداری کردند، زیرا چنین اقدامی، در بهترین حالت، جایگاه شغلی آنان را به خطر می‌انداخت.
در گزارش فارن پالیسی به بخشی از خاطرات جیمی کارتر اشاره شده که در آن آمده است: «شواهدی درباره وقوع انفجار هسته‌ای وجود داشت که ممکن است کار آفریقای جنوبی یا اسرائیل باشد». کارتر پنج ماه بعد یعنی در ۲۷ فوریه ۱۹۸۰ نیز در خاطراتش نوشت: «این باور به شکلی فزاینده در بین دانشمندان ما وجود دارد که اسرائیل عملا آزمایش هسته‌ای انجام داده است.»
اسرائیل در دهه ۱۹۷۰ روابطی نزدیک با رژیم مطرود آپارتاید در آفریقای جنوبی برقرار کرد. در آن زمان گفته می‌شد آفریقای جنوبی سرگرم ساخت بمب هسته‌ای است، ولی گمان می‌رفت انفجار هسته‌ای کار اسرائیل باشد، زیرا برنامه هسته‌ای آفریقای جنوبی آنقدر پیشرفته نبود که بتواند آزمایش هسته‌ای انجام دهد.
اسرائیل درخصوص برنامه هسته‌ای خود همواره سیاست ابهام را در پیش گرفته است و مقامات امنیتی تل آویو این سیاست را بخشی حیاتی از راهبرد بازدارندگی رژیم اسرائیل علیه دشمنان منطقه‌ای آن می‌دانند. گمان می‌رود اسرائیل به عنوان آخرین راه حل حاضر به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه دشمنی خواهد بود که آماده نابود کردن اسرائیل در جنگ است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 30 شهریور 98، کد مطلب: 2530900: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
متاسفانه آمریکا و اسرائیل به خیلی از کارای همدیگه سرپوش گذاشتن و اتحادی بر علیه تمامی جهان بنا گذاشتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین