پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۳۵۲۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۷
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از رشد ۱۸ درصدی اشتغال روستایی پس از تصدی دولت تدبیر و امید خبر داد.

شعارسال: محمد امید روز چهارشنبه در نشست با سرمایه گذاران طرحهای اشتغال روستایی اصفهان در سالن اجتماعات استانداری افزود: پیش از تصدی دولت تدبیر و امید سهم اشتغال روستایی در اشتغال کشور پنج درصد بود که سال گذشته این میزان به ۲۳ درصد افزایش یافت.

وی با بیان این که دولت دوازدهم نیز فعالیت های گسترده‌ای را در زمینه اشتغال روستایی و محرومیت‌زدایی انجام داده است، اظهارداشت : مهمترین کاری که توسط این دولت انجام شد اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل توسعه صندوق ملی برای توسعه اشتغال روستایی می باشد که تاکنون ۹ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهارداشت: از محل صندوق ملی، تسهیلاتی برای اشتغال روستایی با نرخ سود چهار، ۶ و ۹ درصد به ترتیب برای روستاها، مناطق عادی و سرمایه در گردش اختصاص یافت.

وی سهم بخشهای کشاورزی، گردشگری و صنایع کوچک از اعتبار در نظر گرفته شده از صندوق ملی برای اشتغال روستایی را به ترتیب ۴۵ ، ۲۵ و ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: برای اشتغال روستایی استان ۳۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شد از این مبلغ تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

امید با اشاره به اینکه کمیسیون‌های فرعی مجلس شورای اسلامی در تلاشند تا مبلغ اختصاص یافته از صندوق ملی برای طرح های اشتغال روستایی به عنوان منبع پایداری حفظ شود، گفت: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در تلاش است تا این منبع مالی به مدت پنج سال ادامه داشته باشد و در صددیم تا سال آینده تسهیلات پلکانی به متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی اختصاص یابد و مناطق محروم از درصد سود پایین تری برای دریافت تسهیلات برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه این راهبرد تحول جدی در اشتغال روستایی بوجود میآورد، از سرمایه داران خواست در مناطق محروم و ایجاد اشتغال روستایی سرمایه گذاری کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بیان کرد: این معاونت با بررسی طرحهای اجرا شده در اشتغال روستایی و مناطق محروم، آسیب‌شناسی خواهد تا زمینه حضور سرمایه گذاران در طرح های صنعتی و کشاورزی روستایی بیش از پیش فراهم شود.

وی اظهارداشت: بررسی درخواست متقاضیان سرمایه گزاری در طرحهای اشتغال روستایی در بخشهای کشاورزی و صنعت که برای دریافت تسهیلات در سامانه " کارا " ثبت نام کردند، در کارگروه ملی اشتغال روستایی شدت خواهد یافت و از محل این منابع تسهیلات به سرمایه گزاران انجام خواهد شد.

امید با اشاره به اینکه استان اصفهان در زمینه بومگردی از ظرفیت های بالایی برخوردار است ، تصریح کرد: ظرفیت این استان در این بخش از شهرهای شمالی کشور فراتر است و سرمایه گزاران برای بهره گرفتن از این ظرفیت ها باید بصورت جدی وارد عمل شوند و در این زمینه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری آمادگی دارد تسهیلاتی را خارج از اعتبارات " کارا " در اختیار سرمایه گزاران قرار دهد.

محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور روز چهارشنبه به منظور بررسی طرح های اشتغال روستایی اصفهان به این استان سفر کرده است.

در استان اصفهان تعداد پنج هزار و ۷۱۰ طرح آماده سرمایه گزاری اشتغال روستایی وجود دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 3مهر1398 ، کدخبر: 83490266: : www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
0
این اقدام از چندین جنبه برای ایران که با هجمی از مهاجرت به شهرهای بزرگ روبه رو بود مفید می باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین