پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۶۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
گویی قرار نیست دریاچه خزر روز خوش ببیند. یک روز خشکی و کم آبی، روز دیگر آلودگی میکربی و صنعتی و حالا زمین خواری. آنهم درست چند هفته پس از تخلفات "طرح گردشگری آشوراده" و درخواست ادامه جاده سازی در خلیج گرگان حالا زمین خواری در میانکاله خبرساز شده است.

شعارسال: "شورای هماهنگی شبکه تشکل‌های محیط زیست ومنابع طبیعی مازندران" با صدور یک بیانیه‌، نسبت به زمین‌خواری و غارتگری در میانکاله هشدار داد و از دستگاه های متولی و قضا و نیز نهادهای نظارتی درخواست کرد که به این دست‌اندازی‌ها پایان بخشند.

پسروی آب دریای خزر در دوره های کم بارش، نکته ای بود که ماه گذشته در "دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مورد بررسی قرار گرفت. در آن جلسه پژوهشگران تاکید کردند که تراز آب دریای خزر در دوره های مختلف، تغییرات جدی داشته؛ بنابراین محیطی که امروز خشک شده در سال های آینده دوباره پر از آب خواهد شد.

اما در سال های اخیر شاهد تغییر کاربری اراضی تالابی حوضه خزر توسط زمین خواران، دریاخواران و تالاب خواران هستیم؛ آنهم با این توجیه که این زمین ها خشک شده و چه اشکالی دارد که از آن استفاده و در آن کشاورزی کنیم؟ این موضوع تا آنجا پیش رفته که تبدیل به یک پدیده خطرناک در حوضه دریای خزر و استان های شمالی شده است.

در روزهای اخیر "شورای هماهنگی شبکه تشکل‌های محیط زیست ومنابع طبیعی مازندران" با صدور اطلاعیه ای نسبت به این پدیده خطرناک هشدار داد و خواهان ورود دستگاه و نهادهای نظارتی به موضوع شد.

در این بیانیه آمده است:« هجوم زمین خواران و غارتگران منابع طبیعی به بخش های وسیعی از اراضی ساحلی و حریم تالاب میانکاله، این نگین تالاب های ایران که قریب به 20 درصد آن بعلت پسروی دریای مازندران خشک شده است، موجب تغییرکاربری های وسیع زمین های بسترتالاب و آسیب های جبران ناپذیر و ناپایداری اکوسیستم بی بدیل تالاب و تنوع زیستی ذخیرگاه زیست کره را با مخاطرات جدی روبرو ساخته است

در بخشی از بیانیه شورای هماهنگی شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان مازندران با تاکید بر خطر تغییر کاربری ها برای اکوسیستم خزر آمده است:« سوء استفاده کنندگان به زمین های وسیعی از حوزه تالاب خصوصاً در بخش جنوب شرقی تالاب که به علت شیب کم دچار پسروی شدید گردیده با اقدام به تغییر کاربری و تبدیل کنج های اکولوژیک بسیاری از گیاهان و پرندگان به زمینهای کشاورزی که حامل کود و سم های متنوع می باشند موجودیت تالاب را به چالش کشیده اند

در این بیانیه همچنین با درخواست اینکه "غارتگری در میانکاله پایان یابد" آمده است:« امروزه اعمال امروزه اعمال گروهی که فقط منافع شخصی ِ خود را می بینند، نه تنها کابوس هارا به واقعیت تبدیل کرده بلکه در عمل اقدام به خلق آثاری نموده اند که در کابوس هایمان نیز یافت نمی شود

در انتهای این بیانیه می خوانیم:« شورای هماهنگی شبکه محیط زیست ومنابع طبیعی مازندران به عنوان نماینده اعضای شبکه تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی استان، ضمن اعلام خطر، توجه کلیه نهادهای ناظر و مسئول همچون اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران و دادستانی استان به عنوان مدعی العموم جلب کرده و درخواست ورود قاطع به این چالش بزرگ زیست محیطی را دارد.»

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 5مهر1398 ، کدخبر: 22892: eskannews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
هر جای خالی پیدا میکنن بین خودشون تقسیم میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
چنتا از این خونه ها خراب بشه حساب کار دستشون میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین