پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۷۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۷
امروزه خلیج فارس با آلودگی های نفتی متعددی درگیر است و سالانه تخلیه نفت و سایر مشتقات نفتی در این اکوسیستم ارزشمند به دلایل مختلف بر تنوع زیستی غنی خلیج فارس تاثیرات نامطلوبی بر جای می گذارد.

شعارسال: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص می گوید: خلیج فارس یکی از اکوسیستم های کلان است که دارای غنا و تنوع زیستی ارزشمندی است و هر گونه تغییر در شرایط زیستگاهی این اکوسیستم آسیب هایی را به آن وارد می کند.

فرهاد قلی نژاد می افزاید: آلودگی های نفتی ناشی از سوانح و حوادث و یا نشت و تخلیه مشتقات نفتی در خلیج فارس یکی از منابع مختلف و آلاینده های مهم این اکوسیستم است که هر ساله خسارت های فراوانی را به محیط زیست خلیج فارس وارد می نماید.

این مسئول بیان کرد: نمونه این خسارت ها حوادث نفتی در اطراف جزیره خارگ است که در روزهای اخیر موجب آلودگی سواحل این جزیره شده است. بنابراین ضمن اقدام در جهت پاکسازی سواحل و دریا توسط ارگان های متولی، جبران خسارت وارده به محیط زیست و بازسازی اکوسیستم ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خسارت های وارده را برآورد و آن را از عاملین آلوده کننده مطالبه خواهد کرد و البته راهکارهای پیشگیری از حوادث نیز باید توسط شرکت های نفتی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز و با اولویت اعمال گردد.

گفتنی است عملیات پاکسازی سواحل جزیره خارگ که از زیستگاه های آبسنگ های مرجانی است در روزهای اخیر توسط ارگان های متولی با جدیت در حال انجام است.

جزیره خارگ در ۳۸ کیلومتری ساحل بندر گناوه واقع در خلیج فارس قرار دارد. در این جزیره یکی از مهم‌ترین پایانه‌های صادرات نفت جهان بنا شده‌ و از این لحاظ دارای اهمیت اقتصادی بالایی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 5مهر1398 ، کدخبر: 98070503447: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
کی جبران کنه؟ وزارت نفت؟ زهی خیال باطل
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین