پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۰۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت آرای نظام تقنینی یک آدرس اشتباه برای فرار از طرح شفافیت است. چرا که طرح قبلی تمام رفتار نمایندگان را شفاف می‌کرد.
شعارسال: حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری با اشاره به تصویب یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی در صحن علنی مجلس اظهار کرد: این طرح در واقع یک آدرس اشتباه برای فرار از طرح شفافیت است و من به آن رأی ندادم.

وی افزود: در طرح شفافیت قبلی حضور و غیاب، مأموریت، مرخصی و رأی دادن و ندادن نمایندگان علنی می‌شد و در حقیقت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی برای از رده خارج کردن مطرح شد چون طرح قبلی تمام رفتار نمایندگان را شفاف می‌کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح شفافیت آرای نظام تقنینی که فراکسیون امید آن را مطرح کرده است، دستگاه‌هایی مانند شورای نگهبان و شورای عالی امنیت ملی باید رأی خود را شفاف کنند، در حالی که مذاکرات مجلس شورای اسلامی علنی است؛ چرا رأی‌گیری‌ها در آن باید مخفی باشد.

ذوالنوری تصریح کرد: شورای نگهبان و شورای عالی امنیت ملی جلساتشان علنی نیست که رأی آنان شفاف شود. گاه شورای نگهبان در مورد صلاحیت و عدم صلاحیت اشخاص جلسه دارد، اگر جلسات علنی شود در آن صورت دلیل نتیجه رأی هم باید بیان شود که این موضوع شدنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در اصل علنی کردن آرا در شورای عالی امنیت ملی و شورای نگهبان ممکن نیست و دوستان ما در تدوین طرح به این موضوع بی‌توجه بودند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره توافق سه فراکسیون در تصویب یک فوریت طرح گفت: چنین توافقی به هیچ وجه فراکسیونی نبوده و فقط افراد طرح را امضا کردند.

به گزارش آنا، یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی در جلسه علنی یکشنبه ۷ مهر مجلس شورای اسلامی رأی آورد، و بر اساس ماده واحده این طرح تمامی شوراها، مجامع و نهادهای موثر در فرآیند قانونگذاری و همچنین نهادهای تصمیم‌گیرنده‌ای که دارای صلاحیت سیاست‌گذاری یا وضع قانون و مقررات هستند، از جمله مجلس شورای اسلامی، هیئت وزراء، مجمع تشخیص مصحلت نظام، شوراهای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و خبرگان رهبری و شورای نگهبان موظف به علنی‌سازی رأی اعضاء و انتشار آن و مذاکرات در درگاه اینترنتی خود می‌باشند.

البته در تبصره- در مورد مصوبات شورای عالی امنیت ملی، این اقدام پس از رفع مراحل طبقه‌بندی قابل انجام است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 8 مهر 1398 ، کدخبر: 418051 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
کلا این مجلس چیزی رو که علیه خودش باشه تصویب نمیکنه چه انتظاری باید داشت که انسانی علیه خودش کار کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین