پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز برخوردها در خیلی از موارد خطی و جناحی است؛ مثلا وقتی بحث حقوق‌های نجومی مطرح شد در دولت ذره‌بین گذاشتند و مو به مو رصد کردند اما در صدا و سیما، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام قوه قضائیه و ... این موضوع پیگیری نشد.

شعار سال: «غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره تاثیر سوگیری‌های سیاسی در برخورد دوگانه با مفاسد سیاسی اظهار کرد: برخورد با فساد، با تقنین قوانین و برخوردهای خشن قوه قضائیه قابل اجرا نیست. اگر بخواهیم فساد را ریشه‌ای حل کنیم، رسانه‌ها و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دمکراسی باید آزاد باشند.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در برخورد با مفاسد و ایجاد شرایط امن برای آنها در این زمینه گفت: اینکه قوه قضائیه گفته است که اگر کسی در ارتباط با فساد انجام شده گزارش دهد، مورد تشویق خواهد گرفت، پس باید اجازه دهیم و مطبوعات، همه دست اندرکاران اجرایی را چه در قوه مقننه، چه مجریه و چه قضائیه، مورد نقد قرار دهند. در مواردی که مستند باشد، مورد تشویق و در مواردی که تهمت زده‌اند با دروغ و تهمت برخورد شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه تنها راه سالم‌سازی اداری، یک دمکراسی تمام‌ عیار است، توضیح داد: یعنی در عرصه سیاسی، آزادی‌های عمل در چارچوب همین قانون اساسی فراهم و در حوزه رسانه ای، امکان نقد منصفانه را ایجاد کنیم. مطبوعات آزاد می‌تواند با فساد و حرکت‌های ناسالم در جامعه برخورد کند.

انصاری ادامه داد: امروز برخوردها در خیلی از موارد خطی و جناحی است؛ مثلا وقتی بحث حقوق‌های نجومی مطرح شد در دولت ذره‌بین گذاشتند و مو به مو رصد کردند اما در صدا و سیما، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام، قوه قضائیه و ... این موضوع پیگیری نشد. در بحث قانون منع بکارگیری بازنستگان نیز همین اتفاق افتاد در دولت عمل شد و در مابقی دستگاه‌ها فراموش شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در انتقاد از نظارت استصوابی اظهار کرد: در سیستم امکان نقد آزاد وجود ندارد، از طرفی دیگر در فضای سیاسی، مجلس می‌تواند در راس امور باشد و همه مسائل را زیر نظر بگیرد اما با بحث نظارت استصوابی کارآمدی خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: خیلی از برخوردها با فساد باید توسط نمایندگان مردم انجام شود اما می‌بینیم کسانی که از سیستم نظارت استصوابی عبور کرده‌اند، خودشان بخش قابل‌توجهی از مشکلات را به وجود آورده‌اند.

انصاری با تاکید بر انتخابات آزاد گفت: انتخابات را باید آزاد گذاشت و در چارچوب قانون اجازه داد تا همه گویش‌ها، اقوام و دلسوزان ملت بتوانند انتخاب شوند و انتخاب کنندگان در بین تنوع نامزدها، بتوانند نمایندگان مورد نظرشان را انتخاب کنند.

وی گفت: وقتی مجلس و دولت در یک انتخابات آزاد شکل بگیرد، آن‌وقت می‌تواند با حداقل‌های قانونی کار کند و جلوی خیلی از مشکلات را بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از عملکرد برخی از نمایندگان در راستای منافع شخصی، اظهار کرد: بخشی از مشکلات امروز به دلیل ناکارآمدی مجلس و اقدام برخی از نمایندگان در جهت منافع شخصی و منطقه‌ای است. چراکه برخی از نمایندگان، مسئولین و دست اندرکاران را مجبور به اقدامات منطقه‌ای و غیرملی می‌کنند. زد و بندهای پشت پرده‌ای مجلس، به گونه‌ای باج خواهی محلی، منطقه‌ای و فردی است.

انصاری در پایان گفت: بنابراین جسارت مورد نیاز در مجلس برای انجام رسالت واقعی، وجود ندارد. به جای اینکه با افراد فاسد برخورد شود، مطبوعات، رسانه‌ها و افراد دلسوزی که نواقص را می‌بینند و در جهت افشای آن گام برمی‌دارند، مواخذه می شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 9 مهر 98، کد مطلب: 905201: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین