پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۳۶۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
صادرات ترکیه به ایران در ماه های ژانویه تا اوت سال جاری با افت ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱ میلیارد و ۵۶۷ میلیون دلار رسید.
شعار سال: صادرات ترکیه به ایران در ماه های ژانویه تا اوت سال جاری با افت ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱ میلیارد و ۵۶۷ میلیون دلار رسید.

آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می دهد صادرات این کشور به ایران در 8 ماهه نخست سال جاری میلادی افت 6 درصدی داشته است.

صادرات ترکیه به ایران که در ماه های ژانویه تا اوت سال قبل 1 میلیارد و 668 میلیون دلار اعلام شده بود در مدت مشابه امسال به 1 میلیارد و 567 میلیون دلار کاهش یافته است.

ایران در این دوره سهم 1.4 درصدی از کل صادرات ترکیه داشته و به عنوان نوزدهمین مقصد صادراتی ترکیه شناخته شده است.

آلمان بزرگترین مقصد صادراتی کالاهای ترکیه در 8 ماهه نخست امسال بوده است. ترکیه در این دوره 10 میلیارد و 184 میلیون دلار صادرات به آلمان داشته است. انگلیس با 7 میلیارد و 100 میلیون دلار در رتبه دوم و عراق با 5 میلیارد و 520 میلیون دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش در ماه اوت 172 میلیون دلار کالا از ترکیه به ایران صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 4.8 درصدی داشته است. ترکیه در ماه مشابه سال قبل 164 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10 مهر 1398، کدخبر: 2109480 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین