پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
رأی الیوم در گزارشی ناکامی طرح آمریکایی‌ها در ایجاد خاورمیانه جدید و پیروزی‌های پی در پی ایران در نبرد با جبهه دشمن را بررسی کرد.
شعارسال: عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به بیانات دیروز مقام معظم رهبری و نیز خودداری آقای روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد با وجود تلاش‌های گسترده اروپایی‌ها به خصوص فرانسه برای این دیدار و نیز با برشمردن عوامل قدرت جمهوری اسلامی ایران و توانایی‌اش در تحمیل شرایط و اراده‌اش به آمریکا و دنباله‌روهایش نوشت: خاورمیانه جدید که «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه اسبق آمریکا طرحش را داد، شکل گرفته است، اما نه آنگونه که او می‌خواست.

عبدالباری عطوان با اشاره به شکست تحریم‌های آمریکا در به زانو در آوردن ایران، ناتوانی آمریکا در پاسخ به سرنگونی پیشرفته‌ترین و گران‌ترین پهپاد خود و ناتوانی‌اش در دفاع از هم پیمانانش، بحران‌هایی که همه دشمنان ایران با آن روبه‌رو هستند، بحران سیاسی در فلسطین اشغالی برای تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، بحران سیاسی در آمریکا و احتمال عزل ترامپ و همچنین موفقیت‌های محور مقاومت که جدیدترینش گشایش گذرگاه البوکمال در مرز‌های سوریه با عراق است؛ نوشت: سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد دلاری چین در ایران، بی اعتنایی ترکیه به تحریم‌های آمریکا و ادامه واردات آنکارا از ایران به خصوص نفت و گاز، هماهنگی روسیه با ایران درباره سوریه و منطقه؛ به معنای شکل گیری خاورمیانه جدیدی است که در آن اعراب جایی و نقشی ندارند و اگر جایی و نقشی هم داشته باشند نقش نوکری برای غربی هاست.

شکاف در جبهه ضد ایرانی

روز سه‌شنبه نیز پایگاه صهیونیستی دبکافایل در گزارشی تحت عنوان «بروز شکاف در جبهه ضد ایرانی» نوشت: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران اعلام کرد پیامی را از طرف عربستان سعودی دریافت کرده است. این اعلام یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان هشدار داده بود جنگ با ایران با افزایش بهای نفت خام به قیمتی غیر قابل تصور همراه بوده و می‌تواند باعث فروپاشی اقتصاد جهانی شود.

محمد بن سلمان در مصاحبه با شبکه سی بی اس، در برنامه «۶۰ دقیقه» اعلام کرده بود که وی طرفدار راه حلی دیپلماتیک بجای راه حلی نظامی است. همچنین سخنگوی روحانی بدون اشاره به محتوای پیام مقامات سعودی، اعلام کرد: اگر عربستان سعودی واقعا به دنبال تغییر رفتار است، ایران از آن استقبال می‌کند.

دبکا فایل در بخش پایانی گزارش خود نوشت: اقدامات اولیه عربستان در قبال ایران تحت نظارت آمریکا، اخباری بد برای اسرائیل و راهبرد دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی آن محسوب می‌شود. محور ضد ایرانی میان واشنگتن، ریاض و ابوظبی اکنون در حال خطر است و در صورت فروپاشی، سبب خواهد شد اسرائیل در وضعیتی دشوار در موضع خود در قبال ایران قرار بگیرد.

پایگاه خبری میدل ایست آی نیز اعلام کرد دولت عربستان سعودی به عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به منظور ترتیب مقدمات یک نشست با ایران، به عنوان نخستین گام برای کاهش تنش در منطقه، چراغ سبز نشان داد.

میدل ایست آی در خبری اختصاصی اعلام کرد: «عباس الحسناوی» از مقامات دفتر نخست‌وزیری عراق به پایگاه «میدل ایست آی» گفته است عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق میان سران تهران و ریاض میانجی‌گری کرد و شروط هر کدام از طرف‌ها را برای انجام مذاکره به طرف دیگر منتقل کرده است.

اخبار منتشره طی روزهای اخیر حاکی از آن است که دشمنان ایران در قبال مقاومت کشورمان سرافکنده شده و برای جلوگیری از شکست‌های پی در پی‌شان هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 11 مهر 1398 ، کدخبر: 7091404 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین