پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در کربلا در واکنش به اعتراض های اخیر در شهرهای مختلف این کشور، سه قوه را به اجرای اصلاحات واقعی فراخواند و خواستار خویشتن داری مردم و نیروهای امنیتی در اعتراضات شد.

شعار سال: احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی بیانیه دفتر وی را در خطبه های جمعه کربلا قرائت کرد.

در بیانیه آیت الله سیستانی آمده است که ما مخالف حملات به تظاهرکنندگان، نیروهای امنیتی و اموال عمومی در بغداد و شماری از استان ها هستیم و این اقدام ها را محکوم می کنیم. تظاهرات در برخی از شهرها به خشونت، شورش و درگیری های خونین کشیده و در اثر آن شماری زخمی شدند.

این بیانیه افزود: در اثر این اعتراض ها به اموال نهادهای دولتی مانند حوادث سال های گذشته، خسارت های زیادی وارد شده است.

برخی از شهرهای عراق از جمله بغداد از روز سه‌ شنبه گذشته در اعتراض به فساد، عدم جدیت برای مبارزه با آن و بیکاری شاهد تظاهرات اعتراضی است که در نتیجه آن، شماری از معترضان کشته یا زخمی شدند.

الصافی تاکید کرد: اصلاحات در کشور به یک ضرورت تبدیل شده و سران سه قوه باید اقدام های عملی در این باره اتخاذ کنند.

الصافی سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه را به اتخاذ اقدام های اساسی اجرای اصلاحات واقعی فراخواند و گفت که پارلمان در این باره مسئولیت بزرگ تری به دوش دارد.

نماینده آیت الله سیستانی گفت: مسئولان باید قبل از اینکه زمان از دست برود، به امور رسیدگی و نسبت به عواقب خطرناک استفاده از خشونت آگاه باشند.

وی گفت که پیشتر از مسئولان دولتی خواستیم که با فساد مبارزه کنند و در این باره پیشنهاد دادیم که کمیسیونی از افراد متخصص و کارآمد خارج از شخصیت های دولتی تشکیل شود تا با رصد اوضاع و شرایط کشور، اقدام های عملی برای حل مشکلات انجام شود.

الصافی گفت:در آن زمان اعتنایی به این پیشنهاد نشد اما توجه به آن در شرایط کنونی می تواند راه حل مناسبی باشد.

اعتراض ها امروز نیز در برخی از شهرهای عراق ادامه داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاري جمهوري اسلامي ، تاریخ انتشار 12 مهر 98، کد خبر: 83502616، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
0
مردم عراق باید دست هم رو بگیرم کشورشونو آباد کنن نه اینکه با هم درگیر بشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین