پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۸۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
رئیس مؤسسه تحقیقات راهبردی امت واحده لبنان پاسخ احتمالی حشدالشعبی به تجاوزات رژیم صهیونیستی را پاسخی از جانب محور مقاومت عنوان کرد و درباره اوضاع ناآرام این روزهای عراق گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند درهای عراق به روی کسانی که راهی مراسم اربعین می‌شوند بسته باشد.

شعار سال: موضوع انتقام‌گیری حشدالشعبی از رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به پایگاه‌های این تشکیلات نظامی در هفته جاری به موضوع اصلی مقاومت عراق تبدیل شده است. این موضوع از آنجا ناشی می‌شود که عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در مصاحبه خودبا شبکه الجزیره عاملاصلی حملات چند ماه گذشته را رژیم صهیونیستی عنوان کرد و به تعبیری به نیروهای حشدالشعبی چراغ سبز نشان داد که در راستای حفظ حاکمیت ملی عراق، ازکیان خود دفاع کنند.

«ابوالاء الولائی»،دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا(ع) از چراغ سبز نخست‌وزیر عراقبرای گرفتن انتقام حملات هوایی صهیونیست‌ها به مقرهای حشدالشعبیخبر داد و در حساب کاربری خود در توئیترنوشت: اظهاراتعبدالمهدی دربارهدست داشتن اسرائیل در بمباران مقرهای حشدبه منزله چراغ سبزی برای انتقام‌گیری است.

بنا به اعلام برخی سیاستمداران عراقی این حملات به مثابه اعلان جنگ علیه این کشور است. «احمد الاسدی»، رئیس فراکسیون «سند ملی» با بیان اینکه تجاوزات تل‌آویوبه پایگاه‌های حشدالشعبی به منزله اعلان جنگ است، گفت:گزینه‌های ما برای پاسخ به تجاوزات اسرائیل به پایگاه‌های حشد نامحدود است. حشدالشعبی خط مقدم مبارزه با تروریسم است، زیرا حشد بخشی از ساختارنظامی عراق به‌شمار می‌رود.

فادی السید

«سیدفادی السید»، رئیس مؤسسه تحقیقات راهبردی امت واحده لبنان گفت: ایران پرچمدار محور مقاومت به‌شمار می‌رود که شامللبنان، عراق، سوريه، فلسطين اشغالی و يمن می‌شود و طبیعی است هرگونه تحولی به ویژه در زمینه نظامی بخواهد رخ دهد، با هماهنگی همه ارکان این محور خواهد بود.

وی با بیان این مقدمه تصریح کرد: چنانچه حشدالشعبی بخواهد به تجاوزات اسرائیل پاسخ دهد، این پاسخ می‌تواند با هماهنگی حزب‌الله لبنان باشد، کما اینکه این دو بازوی مقاومت در منطقه پیش‌تر نیز در عراق با یکدیگر هماهنگی و همکاری داشته‌اند. به تعبیر دیگر واکنش به تجاوزات اسرائیل در لبنان، سوریه، عراق یا حتی ایران به معنای پاسخی از جانب محور مقاومت است و تصمیمی یک‌جانبه و فردی نخواهد بود.

به‌گفته فادی السید، پاسخ حشدالشعبی در چارچوب تجاوزات دشمن صهیونیستی ودر واکنش به نقض حاکمیت عراق خواهد بود و این موضوع طبق قوانین بین‌المللی حق آنهاست.

آمریکایی‌های ناکام در برابر ایران، اوضاع عراق را ناآرام کردند

به گزارش آنا، از حدود یک هفته پیش فراخوانی در شبکه‌های اجتماعیو بیش از همه در فیس‌بوک و توئیتردست به دست می‌گشت و مردم را به انجام تظاهرات در عراق دعوت می‌کرد،اما مشخصنبود که سرچشمه این فراخوان از کجاست و چرا به خشونت کشیده شد. بیشترجریان‌های سیاسی و مجامع بین‌المللی ازجمله سازمان ملل متحد خشونت اعمال شده در این تظاهرات را محکوم کردند، اما تظاهرات را همگان حق مردم عراق و یک حرکت دموکراتیک می‌دانند.

فادی السید

برخی معتقدندعوامل خارجی در افزایشناآرامی‌های عراقدخالتدارند؛به ویژه اینکه خبرهایی در شبکه‌های عربی منتشر شده مبنی بر اینکه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از سفر عبدالمهدیبه چین درباره انجام این سفر هشدار داده و از وی خواسته بود این سفر را انجام ندهد.

رئیس مؤسسه تحقیقات راهبردی امت واحده لبنان به موضوع ناآرامی‌های عراق پرداخت و گفت: آنچه در بغداد و چند شهر دیگررخ می‌دهد با هدف خدشه وارد کردن بهنزدیکی روابط رسمی میان دو ملت ایران و عراق و حاکمیت بر این کشور با عناوین جعلی است.

سیدفادی السید تصریح کرد: آمریکایی‌هاتلاش می‌کنند پس از آنکه نتوانستند اراده ملی ایرانیان را بشکنند و در مقابل ایستادگی مردم ایران در فشار تحریم‌ها شکست خوردند، محاصره را از همه مرزها و گذرگاه‌ها تنگ‌تر کنند و در این راستا به عراق فشار وارد می‌کنند. علاوه بر این، آنها تلاش می‌کنند تا (با برهم زدن اوضاع عراق) مانع از حضور میلیونی مردم در اربعین حسینی شوند و در این راستا رسانه‌های خود را به کار گرفته‌اند تا به طور بی‌سابقه‌ای اوضاع انسانی را در این کشور بد جلوه دهند.

فادی السید

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام نمی‌خواهند در اربعین حسینیشاهد تجلی ارادت و ایمان مردم به اباعبدالله الحسین(ع) و اوج دوستی و برادری میان دو ملت ایران و عراق باشند، گفت: آنها تلاش می‌کنند به هر وسیله‌ای از اهمیت این رویداد بکاهند، زیرا آن را خطری برای ادامه نفاقشان در منطقه می‌دانند و از همین رو می‌خواهند درهای عراق به روی کسانی که پیاده راهی کربلا می‌شوند، بسته باشد. آنها این موضوع را عاملی در راستای گسترش اسلام ناب محمدی (ص) می‌دانند.

این پژوهشگر لبنانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند «اسلام تروریستیِ داعشیِ وهابیِسلفی» را برای دور کردن مردم از گرایش به این دین (آسمانی) ترویج و مسلمانان را درگیر پروژه «سكولاريزاسيون» (جهانی‌سازی)کنند و شعارهایی که در برخی تجمعات شهرهای عراق درباره مرجعیت شیعه شنیده می‌شود، دال بر این موضوع است. هدف از این شعارها مخالفت با مرجعیت شیعه، ایران و حتی همه کسانی است که از آنها حمایت می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاري دانشگاه ازاد اسلامي، تاریخ انتشار 12 مهر 98، کد خبر: 428841، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
0
دمشون گرم خوب پاسخی بهشون دادن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین