پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۷۱۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
در پی مشکلات بوجود آمده در خصوص ابتلا تعدادی از روستائیان روستای هفت چنار محمودی لردگان و شایعات و شنیده های مطرح در این خصوص، روابط عمومی این وزارتخانه در اقدامی غیر حرفه ای و سطحی، صرفا به بیان کلیاتی غیرکاربردی و رافع مسئولیت اکتفا کرده و حتی می توان ادعا نمود که بنوعی دچار اهمال کاری شده است. با توجه به التهاب اجتماعی ایجاد شده، با قید فوریت منتظر پاسخگویی و روشنگری های شایسته هستیم.
شعار سال : در پی مشکلات بوجود آمده در خصوص ابتلا تعدادی از روستائیان روستای هفت چنار محمودی لردگان و شایعات و شنیده های مطرح در این خصوص، روابط عمومی این وزارتخانه در اقدامی غیر حرفه ای و سطحی، صرفا به بیان کلیاتی غیرکاربردی و رافع مسئولیت اکتفا کرده و  حتی می توان ادعا نمود که بنوعی دچار اهمال کاری شده است.

به پاسخ های ارایه شده توسط مدیر مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در کلیپ زیر دقت کنید :

تعداد بازدید : 19


تعداد افراد مبتلا شده به HIV در روستای «چنار محمودی لردگان» بسیار کمتر از آمار اعلام شده در برخی رسانه هاست.

شعار سال : کدام رسانه؟ آمار اعلام شده چقدر است که ادعای کمتر یا بیشتر از آن مطرح شده است ؟ اگر آمار دقیق دارید ، چرا تا بحال اقدام و مداخله گری فعال در بحران نکرده اید، تا شاهد ایجاد اعتراضاتی این چنین و بوجود آمدن مشکلاتی از این دست برای مردم نباشیم؟

موضوع آلودگی از طریق تزریق کاملا کذب است.

شعار سال : داستان واقعی چیست؟ اگر تحفظاتی برای بیان آن وجود دارد، چرا بشکل غیر مستقیم به اطلاع مردم رسانده نمی شود؟

راه انتقال مبتلایان به اطلاع اهالی روستا رسیده است.

شعار سال : با توجه به التهاب اجتماعی فراگیر ایجاد شده در کشور، اطلاع رسانی صرف برای اهالی روستا کافی نیست. مردم در قیاسی شخصی ، به دنبال پاسخ طلبی در خصوص این موضوع هستند که معتاد آلوده با روابط نادرست، در کل کشور می تواند وجود داشته باشد،وزارت بهداشت در خصوص ممانعت از ایجاد بحران های احتمالی،چه کاری انجام داده است؟

بنظر می رسد که استفاده از هر نیرویی با هر سطح از توانمندی ها و صلاحیت ها، حساسیت ناکافی به بحث نظارت بر عملکرد مدیران و صحبت های رسانه ای بیان شده توسط آنها و در همچنین پاسخ طلبی ناکافی رسانه ها از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، منجر به ایجاد چنین بحرانی شده است.

ادامه این داستان در قالب توضیحات بیان شده توسط وزیر محترم، شنیدنی است.

وزیر بهداشت: کانون آلودگی در یکی از روستاهای «لردگان»، معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شده است .

نامه وزیر بهداشت به وزیر دادگستری:

پیرو مذاکره تلفنی ، از چندی قبل با پیگیری یکی از بهورزان سخت کوش ما در یکی از روستاهای شهرستان لردگان، مواردی از ابتلاء به ویروس HIV شناسائی شد. جهت حفظ شئونات مردم منطقه به نحو کاملا محرمانه موضوع پیگیری و با آزمایشات گسترده موارد جدید ردیابی گشت که متاسفانه کانون آلودگی در معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شد. 
آرام و بیصدا این حرکت بیماریابی ادامه داشت تا امروز یکی از مقامات قضائی با ورود به موضوع و ابراز مطلب غیر کارشناسانه مبنی بر مقصر بودن بهورز روستا و آلودگی بیماران از طریق سرنگ آلوده توسط وی، اقدام به جلب این نیروی خدوم و زحمت کش نمود. بسیار جای تاسف است که حرمت همکاران اینجانب که شبانه روز و بی وقفه در تلاش اند، با عملکردی ناشیانه بی عزت شود. از جنابعالی تقاضا دارم هرچه زودتر دستور فرمائید به موضوع رسیدگی شود.

سوال قابل طرح از وزیر محترم این است که با توجه به گستردگی بحث اعتیاد در کشور و امکان آلودگی بخشی از معتادان به بیماری ایدز و احتمال برقراری روابط پرخطر احتمالی توسط آنها، برنامه وزارت بهداشت برای عدم تکرار فاجعه ای همانند فاجعه لردگان چیست؟ 

خواهشمندیم با قید فوریت،پاسخگویی شایسته،کاربردی، متعهدانه و غیر سطحی توسط دفتر وزارتی و یا روابط عمومی محترم وزارتخانه، جهت کاهش التهاب اجتماعی و آرام سازی شهروندان صورت پذیرد. هرچند تا حد زیادی اطمینان داریم که ضعف احتمالی در رصد خبری توسط روابط عمومی وزارتخانه و کم اطلاعی از اخبار منتشر شده توسط رسانه ها یا عدم تمایل به پاسخگویی ، این خواهش را بجایی نخواهد رساند. از روابط عمومی که مدیرکل آن با لحنی غیر حرفه ای، تلفن را روی خبرنگار قطع می کند، انتظاری جز این نرفته و توقعی نمی توان داشت.

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی شعار سال
اخبار مرتبط
برچسب ها: حضرت آقای کیانوش جهانپور ، عالیجناب کیانوش جهانپور ، پاسخگویی غیرحرفه ای روابط عمومی ، روابط عمومی غیر حرفه ای ، پاسخگویی فشل ، پاسخ طلبی از پاسخگویی ، نظارت بر روابط عمومی ، عملکرد روابط عمومی وزارت بهداشت ، شاخص های انتخاب مدیرکل روابط عمومی ، چه کسی برای این آقا حکم مدیرکلی زده است ، شایستگی های کیانوش جهانپور ، عملکرد کیانوش جهانپور ، توانمندی های کیانوش جهانپور ، عاقبت کیانوش جهانپور ، آینده کیانوش جهانپور ، صداقت کیانوش جهانپور ، سلامت کیانوش جهانپور ، دکتر کیانوش جهانپور ، مدرک دکتری شما از کجاست ، چنار محمودی لردگان ، روستای چنار محمودی ، ایدز در روستا ، شیوع ایدز در روستائیان ، علل شیوع ایدز در چنار محمودی ، داستان چنار محمودی ، پشت پرده چنار محمودی ، واقعیت چنار محمودی ، افشاگری درباره چنار محمودی ، جمعیت روستایی مبتلا به ایدز ، دردسر برای وزیر بهداشت ، واقعیت یا توطئه ، پاسخگویی ناقص ، پاسخگویی مسئله دار ، عدم شفافیت در پاسخگویی به افکار عمومی ، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ، عملکرد مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ، تامل وزارت بهداشت با خبرنگاران ، تامل وزارت بهداشت با رسانه ، شفافیت عملکردی وزارت بهداشت ، سکوت وزارت بهداشت ، تعلل در بیان واقعیات ، پشت ماجرای بحران ایدز ، دلیل تراشی وزارت بهداشت ، روشنگری وزارت بهداشت ، ضرورت ارایه توضیحات توسط وزارت بهداشت ، قطع تلفن روی خبرنگار ، برنامه کاهش التهاب اجتماعی
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
یک شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
3
چرا آقای جهانپور اینقدر عصبانی و بالا به پائین حرف می زنند. چرا اینقدر تهدید می کنند؟ بحرانی ایجاد شده است که خودتان در آن کوتاهی داشته اید. مگر غربالگری مثلا 2000 نفر چند روز طول می کشد؟ شما از کی متوجه شدید؟ آیا قبلا می دانستید و واکنش نشان ندادید؟ یا تازه فهمیده اید؟
بجای اینکه اجازه بیان این نوع صحبت را به ایشان بدهیم باید این ماجرا را وارد دستگاه های نظارتی و بازرسی و امنیتی و قضایی کنیم . تا بدقت زمان دقیق اطلاع و مداخله وزارت بهداشت و همچنین اقدامات انجام شده مشخص شود.
باید مشخص شود که چرا این ماجرا تبدیل به یک التهاب اجتماعی شده و وزارت بهداشت در این ماجرا چه نقشی دارد.
مدیری که حقوقش از جیب من تامین می شود، از مالیات من تامین می شود، حق بیان این حرف ها را ندارد.
از شهروندان محترم، جامعه محترم پزشکی و فعالان این حوزه، انجمن های تخصصی و .... ، عاجزانه تقاضا می کنم که با این نوع لحن ها و صحبت ها برخورد شود و اجازه تکرار داده نشود.
هرچند احتمال می دهم که کامنت من توسط رسانه شما منتشر نشود، از شما هم تقاضا می کنم، در راستای ایفای مسئولیت حرفه ای تان، از سانسور کردن این پیام یا کم و زیاد کردن آن خودداری کنید.
مدیر پایگاه پایگاه خبری- تحلیلی شعار سال پایگاهی توسعه گرا،مستقل، بی طرف و مستند نویس است.پیام هایی که رعایت کننده چارچوب های اخلاقی و حریم های رسانه ای باشند، بدون کم و کاست منتشر می شوند.
ناشناس
Germany
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
2
0
اگر مسیر پیشرفت شغلی این آقا را بررسی کنید، جواب سوال خودتان را می گیرید. حداقل بروید عملکرد ایشان در روابط عمومی سازمان غا و دارو را بررسی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
عقده گشایی چرا می کنی ؟ موضوع خبر ، متمرکز روی کم کاری احتمالی وزارتخونه و ضرورت شفاف کردن اقداماتیه که درباره این بحران انجام شده . چرا مسئله رو شخصی کردی و گیر دادی به مدیر روابط عمومی ؟
ناشناس
France
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
2
1
آیا ابتلای شماری از اهالی یک روستا به بیماری ایدز صحت دارد؟؟؟

♦️معترضین می گویند که انتقال بیماری از طریق خانه بهداشت روستا انجام شده است.

در پی انتشار خبرهای غیررسمی و تایید نشده درباره ابتلای شماری از اهالی یک روستا به بیماری ایدز ، مقابل فرمانداری لردگان (چهارمحال و بختیاری) تجمع اعتراضی برگزار شد.

یک منبع آگاه افزود: برخی از اهالی روستای چنار محمودی حدود دوماه پیش، پس از دادن آزمایش دیابت متوجه شدند که تعدادی از آنها مشکوک به داشتن بیماری ایدز هستند. این بیماران به نتیجه این آزمایش اکتفا نکرده و برای اطمینان بیشتر به مراکز درمانی اصفهان و شیراز مراجعه کردند که در آنجا نیز نتیجه مثبت بود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر رئیس شبکه بهداشت این روستا در بازداشت بوده و اهالی آن نیز صبح امروز جلوی ساختمان مرکز بهداشت این روستا و فرمانداری لوردگان تجمع کرده و دست به اعتراض زده‌اند.

وی اضافه کرد: مردم معترض شیشه‌های ساختمان شبکه بهداشت روستا را شکستند.
برخی از اهالی روستا احتمال آلوده بودن وسایل حجامت و اندازه‌گیری دیابت را دلیل این اتفاق می‌دانند.





پاسخ دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری درباره ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا به HIV

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از مردم خواست ضمن حفظ آرامش و خویشتن داری، اخبار مربوط به ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستاهای این استان به ویروس HIV را از کانال‌های رسمی پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا؛ دکتر مجید شیرانی با بیان این مطلب، اظهار داشت: از حدود یک ماه قبل در پی کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری، تیم‌های بهداشت و درمان تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و با هماهنگی و تماس با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولین استانی اقدامات علمی و تخصصی در جهت شناسایی، درمان و پیشگیری از اشاعه بیماری شروع شد و کماکان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در این راستا تعدادی از افراد مبتلا شناسایی و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند و اقدامات و آزمایشات تکمیلی در جهت شناسایی علل و موارد جدید و درمان بیماران در حال انجام است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه ضمن توصیه به همه مردم جهت حفظ خویشتن داری و آرامش از آنان خواست که اخبار را از کانال‌های رسمی پیگیری کرده و به شایعات و اخبار کذب بخصوص درباره علل و تعداد افراد مبتلا توجه نکنند.
بنابر اعلام وبدا، شیرانی همچنین، از همه مسئولین، بزرگان و تاثیرگذاران در فضاهای اجتماعی و اصحاب رسانه تقاضا کرد که در حفظ امنیت، حرمت و آرامش مردم و حفظ محرمانگی اطلاعات مردم، دانشگاه علوم پزشکی را همراهی کنند.
منبع: ایسنا
ناشناس
United States of America
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
2
می شه توضیح یدهید که ماجرای قطع کردن تلفن روی خبرنگار چه بوده. خبرنگار شما بود یا خبرنگار رسانه ای دیگر. درباره ماجرای ایدز بود یا ماجرایی دیگر
مدیر پایگاه سلام
ماجرای قطع کردن تلفن روی خبرنگار توسط مدیرکل محترم ، برای خبرنگار شعار سال اتفاق افتاده و مربوط به پیگیری وضعیت وجود یا عدم وجود پست قائم مقام در دانشگاه های علوم پزشکی بوده است.. این رویداد خودش داستان جالبی دارد که ان شاالله بعد از اتمام یک پرونده قضایی و شکایت متقابل پایگاه خبری تحلیلی شعار سال از بانیان اقدام قضایی قبل، به شکل مناسب برای افکار عمومی شفاف سازی و اطلاع رسانی شده و همچنین شکایات لازم در کلیه نهادهای نظارتی و بازرسی(در کنار نهاد قضایی)، صورت خواهد پذیرفت. 
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
3
من این طور برخوردها رو تائید نمی کنم ، ولی : بدلیل اینکه سازمان های ایرانی در مدیریت بحران ضعیف هستند و از طرفی، فرهنگ مدارا و بررسی بی طرفانه بحران کمتر دیده می شه(فورا برچسب می زنند به مدیر بالادست سازمان)، برخورد هیجانی و تند از طرف مسئولان وزارت بهداشت ، طبیعی طبیعه. نگاهی به بحران های سایر دستگاههای دولتی بندازید ، ببینید جطور برخورد کردند؟
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
1
بی زحمت وارد سایت وزارت بهداشت بشوید ، در انتهای صفحه ، بخش سلامت در رسانه ها قرار دارد،آنجا را کلیک کنید، متوجه می شوید که اخبار مرتبط با حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، بشکل مستمر رصد می شود و مورد ملاحظه و دقت نظر قرار می گیرد، چرا ندانسته قضاوت می کنید؟ چرا فکر می کنید که فقط خودتان بعنوان خبرنگار پیگیر موضوعات هستید و روابط عمومی ها، خواب هستند؟ این شیوه تفکر به هیچ وجه پسندیده نیست.
مدیر پایگاه ضمن تشکر از نظرات خواهر خوبمان
باید به استحضار برسانیم که لطفا به همان آدرس ارایه شده توسط خودتان مراجعه کنید و ملاحظه بفرمائید که گزینه دستیابی به اخبار آنلاین مطبوعات غیر فعال است. در خصوص گزینه اخبار وزارتخانه در خبرگزاری ها هم با نوعی بد سلیقه گی مواجه گردیده و شاهد حف بخش آرشیو می باشیم. فرمایشات شما قبلا توسط همکاران ما ملاحظه شده و مورد بررسی قرار گرفته بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
روابط عمومی های وزارت بهداشت بشکل تاریخی، عملکرد قابل دفاعی نداشته اند. این مشکل، مشکل امروز و دیروز نیست.
فرد را زیر سوال نبرید، بنظرم سیستم روابط عمومی و پاسخگویی در این وزارتخانه بشدت ضعیف است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
1
چقدر جالبه که افکار عمومی نصبت به این مسائل داره آروم آروم حساس می شه و مطالبه گری می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
1
بعد از این چند روز ، هنوز جواب ندادند؟ اگر توضیحی فرستادن که در سایت قرارداده اید، لطفا لینک بگذارید
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
خوب مچ شون رو گرفتید، واقعا توی کشور چه خبره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین