پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
رئیس جمهوری روسیه در بخش پاسخ به پرسش‌های مجری نشست هفته انرژی روسیه اظهارات جالب و بعضا غیردیپلماتیک ارایه داد و خطاب به مجری گفت: ما در انتخابات آمریکا دخالت خواهیم کرد اما قول بدهید که در این باره به کسی چیزی نگویید. ولادیمیر پوتین در واکنش به پرسشی در خصوص ادعای سازمان‌های تجسسی آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان نیز پاسخ قاطعی داد و گفت: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در خدمت سیاست خارجی این کشور هستند، آنها تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود (علیه ایران) ارایه نکرده‌اند.

شعار سال: ولادیمیر پوتین در واکنش به پرسشی در خصوص ادعای سازمان‌های تجسسی آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان نیز پاسخ قاطعی داد و گفت: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در خدمت سیاست خارجی این کشور هستند، آنها تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود (علیه ایران) ارایه نکرده‌اند.

تعداد بازدید : 5

یادآور می‌شود که رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در نشست عمومی هفته انرژی روسیه اعلام کرد: مسکو مخالف متهم کردن ایران در حمله به عربستان سعودی است چرا که هیچ گونه مدرکی در این مورد وجود ندارد. ما این حمله را محکوم می‌کنیم اما مخالف آن هستیم که ایران در این مساله هدف اتهام قرار گیرد.

پوتین گفت: واقعا نوساناتی در بازار انرژی بوجود آمده و خساراتی که عربستان سعودی متحمل شده بزرگ است اما در طول یک هفته اخیر وضعیت در بازار جهانی بهبود یافته و همینک بهای نفت برنت در بازار به کمتر از بشکه‌ای ۶۰ دلار رسیده است.

وی ادامه داد: دیروز (سه شنبه) در این مورد با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت‌وگو کردیم موضع وی به این گونه است که ایران مسئولیت رویدادهای اخیر در عربستان سعودی را نمی‌پذیرد و برای وی و ایران موضع برخی کشورها که بدون دلیل و بدون کسب نتایج تحقیقات بین‌المللی این کشور را متهم می‌کنند، تعجب‌آور است.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: در تحقیقات پیرامون حملات اخیر به مراکز نفتی عربستان سعودی باید به شواهد و واقعیت‌ها و نه احساسات توجه کرد.

وی ادامه داد: سازمان‌های تجسسی آمریکا در خدمت سیاست‌های دولت این کشور هستند اما آنها هنوز هیچ مدرکی ارائه نکرده‌اند.

پوتین گفت: ما با مقام‌های عالیرتبه عربستان سعودی گفت‌وگو کردیم و من شخصا با ولیعهد این کشور تماس داشتم و از سخنان وی چنین برداشت کردم که عربستان سعودی تلاش می‌کند شواهد انکارناپذیر درباره شرکت یک کشور دیگر در این حوادث را بدست آورد.

وی سپس با این پرسش مجری که «آیا روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ مداخله خواهد کرد؟» مواجه شد و به کنایه گفت: به صورت سری به شما می‌گویم، بله حتما این کار را خواهیم کرد.

رئیس جمهوری روسیه که خیلی‌ها او را خبره‌ترین سیاست‌مدار جهان در مواجهه با رسانه‌ها می‌دانند، ادامه داد: این کار را خواهیم کرد تا اینکه شما را تا آخر به وجد آوریم اما فقط به هیچکس چیزی در این باره نگویید.

مجری وقتی از پوتین پرسید که «آیا شما از این فرصت استفاده می‌کنید تا بگویید که روسیه در انتخابات آمریکا مداخله نمی‌کند؟ ، پاسخ شنید: تا همین اندازه برای ما کفایت می‌کند.

حزب دمکرات آمریکا از سال 2016 به دنبال شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی دونالد ترامپ، روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده است و بسیاری از رسانه‌ها در آمریکا که رابطه خوبی با ترامپ ندارند و از او بارها عبارت «شما فیک نیوز هستید» را می‌شنوند نیز همواره از ترامپ در این باره سوال می‌کنند.

روس‌ها معتقدند که روس هراسی درآمریکا به راهی برای رسیدن به قدرت تبدیل شده است و موضوع مداخله این کشور در انتخابات دیگر کشورها از جمله آمریکا در راستای پروژه روس هراسی در دنیا دنبال می‌شود.

رئیس جمهوری روسیه در واکنش به این پرسش که نگران انتشار احتمالی گفت‌وگوی خود با ترامپ نیست؟، هم گفت: من همیشه به عنوان رئیس جمهور زندگی نکرده‌ام و پیش از رسیدن به این مقام آموخته‌ام که هر گفت‌وگویی که می‌کنم ممکن است منتشر شود بنابراین همیشه به این نکته توجه دارم.

به تازگی گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین افشا و توسط رسانه‌های آمریکا منتشر شد که در آن ترامپ از رئیس جمهوری یک کشور می‌خواهد علیه یکی از نامزدهای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحقیق کند، انتشار این فایل صوتی، بار دیگر موضوع استیضاح ترامپ را در آمریکا بر سر زبان‌ها انداخته است.

استرالیا نیز به تازگی اعلام کرده است که ترامپ پیشنهاد مشابه‌ای هم به این کشور داده است تا اوضاع برای رئیس جمهوری که با اقدامات ناگهانی خود همواره جنجال ساز است به مراتب سخت تر شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاري جمهوري اسلامي، تاریخ انتشار 12 مهر 98، کد خبر: 83502346، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین