پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
با روشن شدن دلیل برکناری سفیر سابق آمریکا در اوکراین، دونالد ترامپ به لبه پرتگاه استیضاح نزدیک‌تر شد.بر این اساس، برخی افراد معتمد به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته بودند: یووانویچ تلاش ها برای مجاب کردن اوکراین به منظور انجام تحقیقات درباره فساد جو بایدن و پسرش را تضعیف کرده است. ترامپ نیز به همین دلیل وی را از سفارت آمریکا اخراج کرد.

شعار سال: برخی منابع آگاه اعلام کردند دلیل برکناری ماری یووانویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین تصور ترامپ از اقدامات وی در جهت تضعیف تلاش‌های کی‌یف درباره جو بایدن و پسرش بوده است.

بر این اساس، برخی افراد معتمد به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته بودند: یووانویچ تلاش ها برای مجاب کردن اوکراین به منظور انجام تحقیقات درباره فساد جو بایدن و پسرش را تضعیف کرده است. ترامپ نیز به همین دلیل وی را از سفارت آمریکا اخراج کرد.

۲۰ مه ۲۰۱۹ که یووانویچ توسط ترامپ از سمتش برکنار شد تنها دلیل آن منصوب بودن او از سوی دولت پیشین و نیز حمایت از دموکرات‌ها عنوان شده بود. پس از رسوایی گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با همتای اوکراینی‌اش، برکناری سفیر سابق آمریکا در حال حاضر در کانون تحقیقات کنگره برای استیضاح ترامپ قرار گرفته است.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 12 مهر 98، کد خبر: 7092324، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین