پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۲۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
حسین کنعانی‌مقدم دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: تنها راه اثبات قول رئیس جمهور در رابطه با تلاش جهت گسترش ارتباط با کشورهای همسایه، ارائه گزارش توسط وزارت خارجه و دولت است.وی همچنین عنوان کرد که ارائه گزارش توافق‌نامه‌ها توسط دولت می‌تواند نمایی از کارنامه عملکرد دولت باشد.
شعار سال:دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: تنها راه اثبات قول رئیس جمهور در رابطه با تلاش جهت گسترش ارتباط با کشورهای همسایه، ارائه گزارش توسط وزارت خارجه و دولت است.

حسین کنعانی‌مقدم دبیر سیاسی جبهه ایستادگی  در رابطه با لزوم ارتباط دولت با کشورهای منطقه و همسایگان اظهار داشت: به نظر می‌رسد باید از طریق وزارت خارجه گزارشی از پروتکل‌ها، توافق‌نامه‌ها و موافقت‌نامه‌هایی که در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی تصویب شده است علی الخصوص در قبال کشورهای همسایه، به تفکیک ارائه شود تا ببینیم با کشورهای دیگر چگونه و بر سر چه مسائلی و چه توافق‌هایی داشته ایم.

وی با بیان اینکه ارائه گزارش توافق‌نامه‌ها توسط دولت می‌تواند نمایی از کارنامه عملکرد دولت باشد، عنوان کرد: لازم است وزارت‌خانه‌های مختلف نیز اعلام کنند که چه میزان از این توافقنامه‌ها و نشست‌ها به نتیجه رسیده است و اینکه آیا ما با کشور همسایه در تحقق این توافق‌نامه‌ها و پروتکل‌ها و قراردادها موفق بوده ایم یا نبوده ایم؟

کنعانی مقدم با تاکید بر اینکه تنها راه اثبات قول رئیس جمهور در رابطه با تلاش جهت گسترش ارتباط با کشورهای همسایه ارائه گزارش توسط وزارت خارجه و دولت است، خاطرنشان کرد: بد نیست اگر این موضوع مورد نقد و بررسی کارشناسانه هم قرار بگیرد که این توافق نامه‌هایی که با کشورهای همسایه بسته شده در چه شرایطی بوده است.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی ضمن انتقاد نسبت به اقدامات دولت در خصوص روابط با کشورهای همسایه تصریح کرد: دلیل انتقاد من این است که با برخی از کشورها روابط ما بسیار مستحکم و قوی شده است و با برخی از کشورها کار به جایی رسیده است که آنها در ائتلاف های غربی و علیه ایران شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: اگر اولویت ما به توصیه حضرت امام این است که روابطمان را با کشورهای همسایه تحکیم ببخشیم، چقدر دولت در این زمینه موفق بوده است؟ آیا پیوستن بعضی از کشورهای همسایه به ائتلاف‌های صهیونستی و غربی ناشی از عملکرد ما است؟ این موضوع نیز باید به نقد و بررسی کارشناسانه گذاشته شود.

کنعانی‌مقدم با طرح این پیشنهاد که باید یکی از وزرا را به عنوان وزیر خلیج فارس منصوب کنیم، گفت: زمانی این پیشنهاد را به دولت آقای روحانی دادم که در بحث خلیج فارس به لحاظ اهمیت آن و استراتژیک بودن این مسئله در رابطه با روابط بین الملل این اتفاق صورت گیرد و یکی از وزرا به عنوان وزیر خلیج فارس انتخاب شود.

وی افزود: پیشنهاد دیگر هم این بود که چهار استاندار در مناطق جنوبی ما جداگانه مسئولیت طرح‌های توسعه ای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را بر عهده بگیرند و به صورت ویژه نسبت به این موضوع برخورد شود. به نظر می‌رسد در خلیج فارس با توجه به اهمیتی که وجود دارد لازم است این چهار استاندار با اشتراک مساعی و یا حتی در حد وزیر در هیئت دولت مورد توجه قرار بگیرند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی تاکید کرد: روابط ما در حال حاضر با همسایگان شمالی گسترش پیدا کرده است اما آنقدر که در دریای خزر وقت می‌گذاریم شاید منافع چندانی حاصل نمی‌شود اما اگر توجه دولت به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس خصوصا استان‌های خودمان بیشتر شود می‌تواند تعمیق روابط را به همراه داشته باشد.

کنعانی‌مقدم در پایان با تاکید بر اینکه در مورد اثبات هر اظهارنظری که رئیس جمهور در ارتباط با مسائل داخلی، خارجی و بین المللی انجام می‌دهد متعاقبا دولت باید در مورد آن‌ها آمارهای موثقی را ارائه دهد، بیان کرد: ما نمی‌دانیم از زمانی که آقای روحانی سر کار آمدند تاکنون چند پروتکل، قرارداد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی و با چه ارزشی از نظر تبادلات اقتصادی امضاء شده است، یا چند مورد از آن‌ها محقق شده و چند مورد دیگر روی زمین مانده و به نتیجه نرسیده است. به نظر می‌رسد این تنها کارنامه ای است که دولت می‌تواند ارائه دهد تا ارزیابی شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:14مهر1398،کد خبر:4737561،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
دوره ریاست جمهوری که به آخراش می رسه تازه یاد قول و قراراشون می افتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین