پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۴
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده به تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در شورای برنامه ریزی استان اشاره کرد و گفت: این سند در ۱۲ استان دیگر هم به تصویب رسیده است.

شعارسال: معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: علیرغم شرایط دشوار کشور و تحریم های ظالمانه آمریکا، استان زنجان پیشرفت های خوبی را داشته است.

معصومه ابتکار، به تصویب سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در شورای برنامه ریزی استان اشاره کرد و گفت: این سند در 12 استان دیگر هم به تصویب رسیده است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه عدالت جنسیتی موضوعی برگرفته از مفاهیم قرآنی است، گفت: انسان ها فقط براساس کرامت انسانی و تقوا قابل درجه بندی هستند.

ابتکار یکی از موضوعات مورد تاکید در دولت را برقراری عدالت جنسیتی خواند و گفت: باید شرایطی ایجاد کرد که همه آحاد جامعه بتوانند به تعالی مادی و معنوی که خداوند در درون انسان ها قرار داده است برسند.

این مقام مسئول به بسترهای فراهم شده در دولت برای رشد زنان و مردان اشاره کرد و با تاکید براینکه عدالت جنسیتی به کارآمدی نظام مرتبط است، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های مهم در گام دوم انقلاب مشارکت همگانی در اجرای آن است.

معاون رئیس جمهورخاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف سال گذشته شاخص‌های عدالت جنسیتی در 8 محور و 167 شاخص تدوین شده است.

ابتکار با اشاره به اینکه عدالت جنسیتی در محور های آموزش، بهداشت، ورزش، مشارکت اجتماعی، مشارکت سیاسی، مشارکت اقتصادی و... است، گفت: محور حرکت ما در این مسیر است.

ابتکار با بیان اینکه طبق آمار سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران جزو 10 ده کشور اول در کنترل مرگ و میر مادران است، گفت: قبل از انقلاب 38 درصد از دختران ایرانی از تحصیل باز می مانند ولی اکنون آمار کل کودکان بازمانده از تحصیل به زیر 4 درصد رسیده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 14مهر1398 ، کدخبر: 819025: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
باید شرایطی ایجاد کرد که همه بتوانن در محیطی یکسان و آرامش به درجات عالی برسن و هیچ گونه تبعیضی وجود نداشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین