پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
وزارت نفت الکتریسیته ساکن داخل مخزن شماره 504 پتروشیمی بیستون را عامل وقوع آتش سوزی در این واحد اعلام و تاکید کرد: تمام دستگاه ها برای کنترل آتش سوزی پتروشیمی بیستون هماهنگی و همکاری دارند.

شعارسال: پتروشیمی بیستون که در شمال شرقی شهر کرمانشاه قرار دارد، بعدازظهر روز (جمعه) دچار حریق شد و بررسی های اولیه نشان می دهد که دلیل آتش سوزی یکی از مخازن پتروشیمی بیستون، الکتریسیته ساکن داخل مخزن بوده است.

براساس گزارش های رسیده از محل حادثه، هم اکنون نیروهای آتش نشانی منطقه و همچنین نیروهای امدادی از سپاه، پتروشیمی کرمانشاه، هلال احمر و پالایشگاه به محل حادثه اعزام شده اند و در حال تلاش برای اطفای حریق هستند.

تا لحظه انتشار این خبر آتش مخزن پتروشیمی بیستون با تلاش نیروهای حاضر در منطقه تحت کنترل است.

علی محمد بساق زاده مدیر کنترل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز اعلام کرد: آتش سوزی بدون تلفات و آسیب جدی به طور کامل تحت کنترل قرار دارد.

وی افزود: آتش سوزی در مخزن لایت اند (LIGHT END) پتروشیمی بیستون به علت الکتریسیته ساکن داخل آن دچار حریق شد که با اقدام به موقع نیروهای حاضر در این پتروشیمی شرایط تحت کنترل و حریق در حال مهار است.

وی با بیان این که تعمیرات این مخزن هفته قبل پایان یافته است،یادآور شد: اکنون برای امنیت بیشتر، سایر مخازن اطراف مخزن آتش گرفته در حال سردسازی است.

** عزیمت معاون وزیر نفت به منطقه

مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی پس از وقوع این آتش سوزی، عازم منطقه شده است.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز به ایرنا اعلام کرده است: براساس بررسی های اولیه علت آتش سوزی یکی از مخازن پتروشیمی بیستون اشکال در سیستم برق این واحد تولیدی بوده است.

به گفته وی، نیروهای جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و نیروهای اطفا حریق نیروگاه حرارتی بیستون هم اکنون مشغول خاموش کردن این آتش سوزی هستند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ این آتش سوزی با کمک نیروهای پتروشیمی بیستون تا دقایقی دیگر مهار شود.

این آتش سوزی در یکی از مخازن مواد اولیه نفت پتروشیمی بیستون روی داده است.

** آتش سوزی مهار می شود

نریمان نژاد رییس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: آتش سوزی در پتروشیمی بیستون با توجه به حضور کامل نیروهای امدادی و ایمنی در محل به زودی و بطور کامل مهار می شود.

وی با تاکید بر اینکه تهدیدی متوجه سایر بخش های این مجتمع پتروشیمی نیست، افزود: دلیل حادثه را هنوز بطور دقیق نمی توان اعلام کرد و پس از بررسی های دقیق کارشناسی می توانیم دلیل حادثه را اعلام کنیم.

نریمان نژاد تاکید کرد: عملیات فوم پاشی تا ساعاتی دیگر آغاز می شود و چون این مخزن دارای نفت سبک بوده و حجم آن نیز کم بوده است، بنابراین می توان از نظر فنی آتش را کنترل کرد.

پتروشیمی بیستون در کنار بزرگراه کربلا و در نزدیکی روستای کاگیه و 15 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

استان کرمانشاه دارای سه واحد پتروشیمی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 8مرداد1395، کدخبر: 82168574: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین