پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵
در پی اعلام برنده جایزه نوبل پزشکی، یکی از اعضای کمیته نوبل، به صحبت درباره این پژوهش و تاثیر آن بر زندگی مردم پرداخت.

شعارسال: جایزه نوبل پزشکی امسال به طور مشترک، به "ویلیام کالین جونیور"(William Kaelin Jr)، "پیتر راتکلیف" (Peter Ratcliffe) و "گرگ سمنزا" (Greg Semenza) به خاطر دستاورد آنها در مورد چگونگی سازگاری سلول‌ها با اکسیژن موجود تعلق گرفت.

پس از اعلام پژوهش منتخب نوبل در حوزه پزشکی، پروفسور "رندال جانسون" (Randall Johnson)، از اعضای کمیته نوبل، در مورد این پژوهش و تاثیر آن بر زندگی مردم صحبت کرد.

جانسون در مورد این پژوهش گفت: این پژوهش، اساسا به توضیح اهمیت و تاثیر اکسیژن بر سلول‌ها و نحوه سازگاری سلول‌ها با اکسیژن موجود در بدن می‌پردازد. با توجه به نتایج این بررسی می‌توان گفت که عملکرد سلول‌ها در بدن، تا حدود زیادی تحت تاثیر سطح اکسیژن قرار دارد.

وی افزود: این پژوهش، نحوه واکنش سلول‌ها را نسبت به سطح اکسیژن بدن مشخص می‌کند. اکسیژن می‌تواند به راه‌اندازی عملکرد سلول‌ها کمک کند و نقش مهمی در شکل‌گیری سلول‌های جدید بر عهده دارد.

جانسون ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در این حوزه به چشم می‌خورند، این است که ساختار متفاوت سلول‌ها، در سطح اکسیژن جذب شده موثر است. سلول‌هایی که ساختار متفاوتی با یکدیگر دارند، سطوح متفاوتی از اکسیژن را جذب می‌کنند. همچنین، سطح اکسیژن جذب شده می‌تواند با توجه به جریان خون، نحوه عملکرد مغز و قلب افراد، متفاوت باشد؛ در نتیجه سلول‌ها مجبور هستند تا خود را با کمک روش‌های متفاوت با شرایط گوناگون سازگار کنند.

وی در رابطه با تاثیر نتایج این بررسی بر زندگی مردم پاسخ داد: نتایج این پژوهش، پیامدهای مثبت بسیاری در حوزه پزشکی خواهند داشت. بسیاری از سلول‌های بدن، حامل اکسیژن هستند؛ در نتیجه اکسیژن، یک عامل اساسی در نحوه واکنش سلول‌ها به شمار می‌رود. همچنین، اکسیژن می‌تواند تعداد سلول‌ها را نیز افزایش دهد و نقش مهمی در عملکرد آنها داشته باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15مهر1398 ، کدخبر: 98071511822: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین