پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان میاندوآب گفت : منزل محل زادگاه شهید والامقام سردار مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا واقع در یکی از واحدهای مسکونی کارخانه قند میاندوآب به موزه فرهنگی و دفاع مقدس تبدیل می شود.

شعارسال: احمدرضا اسدپور روز جمعه در جلسه شورای ترویج فرهنگ و ایثار شهادت شهرستان میاندوآب اظهار کرد: با توجه به این که میاندوآب در مسیر زائران کربلا و کاروان راهیان نور شمال غرب کشور قرار گرفته و منزل تولد شهید باکری نیز در این مسیر قرار دارد، با تبدیل منزل تولد این شهید به موزه، زمینه برای بازدید آنها فراهم می شود.

وی ادامه داد : برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در این راستا به عمل آمده و امسال این واحد مسکونی به موزه تبدیل می شود.

اسدپور گفت: با این اقدام ضمن بهره گیری مردم میاندوآب از این مکان معنوی، با ارائه خدمات مناسب فرهنگی و رفاهی به زائران عتبات عالیات، راهیان نور و مسافران، آنها نیز از این امکان بهره مند شده و با زندگی و ویژگی شهیدان مهدی و حمید باکری و شهدای منطقه آشنا می شوند.

وی بیان کرد: سال گذشته محل تولد شهید باکری مرمت و بازسازی شد و برای این کار و نصب تابلو مزین به عکس شهید مهدی باکری به منظور معرفی بیشتر آن محل، مبلغ 600 میلیون ریال توسط نهادهای مرتبط هزینه شد.

اسدپور اضافه کرد: زائران و مسافران هنگام عبور از میاندوآب، در مسجد النبی واقع در رو به روی محل تولد شهید باکری برای ادای فریضه های واجب توقف می کنند و به آسانی می توانند از این موزه نیز بازدید کنند.

شهید مهدی باکری در سال 1333 شمسی در شهرستان میاندوآب و در یکی از واحدهای سازمانی کارخانه قند دیده به جهان گشود.

پدر وی که فیض الله نام داشت، در آن زمان کارمند کارخانه قند این شهرستان بود و خانواده وی در یکی از این واحدها سکونت داشت.

شهید باکری که مدتی شهردار ارومیه بود، در جنگ تحمیلی فرماندهی لشگر 31 عاشورا را بر عهده داشت.

این شهید والامقام و سردار سپاه اسلام در روز پانزدهم اسفند سال 1365 در عملیات بدر به شهادت رسید.

شهرستان میاندوآب در شاهرگ مواصلاتی سه استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و کردستان و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در طول هشت سال دفاع مقدس 850 شهید و بیش از300 نفر جانباز و ایثارگر و آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 8مرداد1395، کدخبر: 82168319: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین