پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
بسیاری از عملکرد‌های فعلی افراد را باید ریشه‌های رفتاری گذشته شان جستجو کرد. سید محمدصادق محصولی معروف به صادق محصولی (زاده ۱۳۳۸ ارومیه)، نظامی، سیاستمدار، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی که در دولت نهم برای مدت یک سال (۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸) به عنوان وزیر کشور فعالیت می‌کرد و در دولت دهم نیز در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ وزیر رفاه و تأمین اجتماعی بود. سال ۱۳۶۱ در زمانی که محصولی به فرماندهی سپاه استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل منصوب شد، به علت آنکه علی باکری از بنیانگذاران سازمان مجاهدین خلق بوده و در دوران محمد رضا پهلوی اعدام شده‌است، به مخالفت با برادران باکری (حمید و مهدی باکری) پرداخت. هرچند محصولی در گفتگویی این موضوع را رد کرده‌است. برخی از افراد، ارتباط محصولی با احمدی نژاد را علاوه بر گذشته مشترک حرفه‌ای و هم آیی حول محور پایدارچی‌ها، تحصیل محصولی در علم و صنعت ارزیابی کرده اند (محصولی گویا باجناق علی اکبر ولایتی است). عاملی که باعث ایجاد دوگانه احمدی نژاد خوب و احمدی نژاد بد شده است. چهره‌ای از احمدی نژاد که حامی مردم بوده و ضد ظلم است و بشکلی جسورانه اقدام به عمل می‌کند را احمدی نزاد خوب نام نهاده اند و چهره‌ای از احمدی نژاد که با برهم زدن سه گانه قانون-حکم- فرمان، قصد برهم زدن تعادل سه رکن جمهوریت- اسلامیت- انقلابی گری به نفع رکن انقلابی گری- اسلامیت را دارد، احمدی نزاد بد نام نهاده اند. تا نظر خود اقا محمود چه باشد.

شعار سال: محمد مهاجری با روزنامه آرمان ملی درباره جریان خالص‌سازی در کشور گفتگو کرده و در این گفتگو به شیوه پاکسازی و خالص سازی سپاه از افرادی مثل حمید باکری ، اشاره شده است.

چه کسی شهید باکری را با خالص سازی از سپاه بیرون کرد؟ + احمدی نژاد خوب، احمدی نژاد بد
بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:
مساله خالص‌سازی از گذشته نیز وجود داشت، اما اسمش خالص‌سازی نبود. بعد از انقلاب آقای محصولی که فرمانده سپاه ارومیه بود شخصی مثل شهید حمید باکری که در سپاه آن شهر همه روی نام وی قسم می‌خوردند و محور تواضع، تقوا و ایمان بود به دلیل اینکه به لحاظ سیاسی با جریان آقای محصولی موافق نبوده؛ جریان خالص‌سازی از سپاه ارومیه حذف کرد که بعد‌ها به اتفاق برادر به جبهه رفتند و به شهادت رسیدند.
جریان فکری که بعد‌ها آقای احمدی‌نژاد معرف آن شد از همان موقع که با آقای محصولی موتلف و رفیق بودند این جریان خالص سازی از همان موقع به شکلی در استان آذربایجان ریشه داشت. البته در جا‌های دیگری هم بود. این مساله در جریان چپ هم وجود داشت. مثلا جریان مهدی هاشمی و طرفداران آقای منتظری هم برای خود یک جریان خالص ساز داشتند. بنابر این، این جریان پیشینه تاریخی دارد.

در سال ۸۴ و بعد از ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد هم این اتفاق افتاد و آن‌ها هم یک پاکسازی‌هایی کردند و اجازه ندادند که گروه‌های مختلف در حاکمیت حضور داشته باشد و آقای احمدی نژاد هم خودش نقش مولف در جریان خالص ساز دارد. حذف آقای لاریجانی به عنوان یک اصولگرای پر سابقه و دارای مناصب اجرایی مختلف که اتفاقا هیچ گرایشی به جریان اصلاح‌طلب هم نداشت دیدیم که در سال ۱۴۰۰ خیلی آشکار و مشخص قربانی جریان خالص‌ساز شد.

چه کسی شهید باکری را با خالص سازی از سپاه بیرون کرد؟ + احمدی نژاد خوب، احمدی نژاد بد

از ابتدای انقلاب جریان خالص‌ساز تلاش می‌کرده تا از قول خودش هر غریبه‌ای را از ورود به قدرت منع کند.الان آقای سعید جلیلی و جبهه پایداری همه در یک نقطه اتحاد و اشتراک نظر دارند که انتخابات گسترده و پر مشارکتی شکل نگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:۲۱ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۶۳۱۸۱۳، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین