پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
درحالی رسانه‎های اصلاح طلب سعی کردند خبر انتصاب داماد رئیس جمهور در وزارت صنعت را تکذیب و افکارعمومی را منحرف کنند اما پایگاه اطلاع رسانی دولت با انتشار رسمی این خبر همه ادعاهای این رسانه‌ها را تکذیب کرد.
شعارسال:درحالی رسانههای اصلاح طلب سعی کردند خبر انتصاب داماد رئیس جمهور در وزارت صنعت را تکذیب و افکارعمومی را منحرف کنند اما پایگاه اطلاع رسانی دولت با انتشار رسمی این خبر همه ادعاهای این رسانه‌ها را تکذیب کرد.

موضوع خویشاوندسالاری از جمله مشکلاتی است که این روزها پس از تصویب و اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در نهادها و سازمان‌های مختلف رسوخ کرده است. در همین رابطه خبر انتصاب «کامبیز مهدی‌زاده» داماد رئیس جمهور به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان زمین‌شناسی در وزارت صنعت معدن تجارت فضای مجازی را زیر رو کرد. درواقع با خالی شدن صندلی‌هایی که مدیران پیر و خسته با زور قانون آنرا ترک کرده بودند، حالا شاهد هستیم که این سمت‌ها با خویشاوندسالاری و فامیل بازی پر می شود.

زنگ خطر چرخش مدیران پیر و خسته و جایگیری خویشاوندها و آقازاده ها به جای چرخش نخبگان و شایسته سالاری حالا با این انتصاب به شدت به صدا در آمده است و افکارعمومی را درگیر خود کرده است.

بازی رسانه‌های حامی دولت برای انحراف افکارعمومی

اما انتصاب داماد حسن روحانی به عنوان معاون وزیر صنعت همانگونه که با جنجال خبری در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد سبب واکنش تدافعی رسانه‌های حامی دولت نیز شد. در این رابطه رسانه‌های اصلاح طلب سعی کردند که با انحراف افکارعمومی از واقعیت این ماجرا را توجیه کنند.

در همین زمینه، وبسایت خبری «انصاف نیوز» در مطلبی با عنوان «جوانگرایی به سبک وزرای جدید؛ رییس جمهور توبیخ کرد» تلاش زیادی از خود به خرج داد که نشان دهد رئیس جمهور با این موضوع مخالف است.

این وبسایت اصلاح طلب بدون ذکر منبعی نوشت: «رییس جمهور پس از خبردار شدن از انتصاب داماد خود به عنوان معاون وزیر صنعت، او را به شدت توبیخ کرد.بنا بر شنیده‌ی خبرنگار انصاف نیوز، حسن روحانی از وزیر صنعت خواسته است که حکم معاونت برای کامبیز مهدی زاده را لغو کند.بر اساس گزارش روز جمعه‌ی وزارت صنعت معدن تجارت، رضا رحمانی وزیر جدید، در حکمی کامبیز مهدی‌زاده به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان زمین‌شناسی منصوب کرده است.»

همچنین دیگر وبسایت خبری اصلاح طلب نیز سعی کرد با تکذیب این خبر افکارعمومی را آرام کند. وبسایت انتخاب با تیتر «ادعای تایید نشده برخی منابع خبری: رییس جمهور داماد خود را از معاونت وزارت صنعت عزل کرد/ روحانی، وزیر صنعت و دامادش را به شدت توبیخ کرد» نوشت: «پس از آنکه خبر انتصاب کامبیز مهدی زاده داماد رئیس جمهور به عنوان معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان زمین شناسی منتشر شد، برخی منابع خبری در سایت ها و کانال های تلگرامی از جمله انصاف نیوز ادعا کردند که روحانی دستور عزل داماد خود را صادر کرده و همچنین وزیر صنعت و مهدی زاده را توبیخ کرده است.»

انتصابات جدید در وزارت صمت

ادعاهای توبیخ و برخورد و ... رسانه‌های اصلاح طلب با این انتصاب فامیلی درحالی است که روز شنبه 24 آذر 1397 در ساعت 13:15 پایگاه اطلاع رسانی دولت خبر انتصابات جدید وزارت صمت را منتشر کرد که صحت انتصاب داماد حسن روحانی را اثبات کرد و همین خبر تکذیبیه‌ای بر ادعاهای توبیخ وزیر صنعت و عزل کامبیز مهدی زاده بود.

پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا خبر داد که « سید شریف حسینی به عنوان معاون حقوقی، امور مجلس و امور استانها ، کامبیز مهدی‌زاده به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان زمین‌شناسی، خداداد غریب‌پور معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و افروز بهرامی به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات از سوی وزیر صمت منصوب شدند.»

خویشاوندسالاری نزدیکتر از همیشه

موضوع خویشاوندسالاری از جمله معضلاتی است که با سخنان فرزند «محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید در فضای سیاسی کشور به عنوان یکی از چالش‌های مهم مطرح شد. بعد از سخنان آقازاده عارف واژه «ژن خوب» به فضای سیاسی کشور اضافه شد. این موضوع در حال حاضر با توجه به اینکه در دولت دوازدهم تغییراتی با قانون منع بکارگیری بازنشستگان اعمال شده است، به چالش و دغدغه اولیه دلسوزان تبدیل شده است.

بسیاری این نگرانی را دارند که با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای ترمیم ساختار سیاسی و مدیریتی کشور حالا خویشاوندسالاری بیشتر از گذشته مدیریت کشور را تخریب کند. متاسفانه خطاهای محاسباتی و مدیریت غلط یکی از مواردی است که بیشترین آسیب را تا به امروز به کشور وارد ساخته است.

با توجه به رکود و جمود حاکم بر ساختار دیوانی کشور و گسترش روزافزون پدیده‌های منفی و مذموم و مخربی چون خویشاوندسالاری و با عنایت به حضور نیروهای کثیر صالح و جوان در کشور اعلام برائت از رانتخواری گامی جدی برای مقابله با این موضوع است. هرچند که تنها داماد رئیس جمهور نیست که با رویکرد خویشاوندسالاری در دولت پست گرفته است و افرادی چون «حسین فریدون» برادر رئیس جمهور در این حوزه از جمله منصوبان رئیس جمهور است که عملکردش به طور متعدد مورد انتقاد قرار گرفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار 1دی 97، کدخبر: 1438355، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین