پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴
با گذشت نزدیک به چهار ماه از ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان و خداحافظی تعداد زیادی از مدیران بازنشسته مشمول این قانون، اما همچنان اعضای بازنشسته هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از تن در دادن به این قانون شانه خالی کرده اند.

شعارسال:  با گذشت نزدیک به چهار ماه از ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان و خداحافظی تعداد زیادی از مدیران بازنشسته مشمول این قانون، اما همچنان اعضای بازنشسته هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از تن در دادن به این قانون شانه خالی کرده اند.

قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، ازیکم مهر سالجاری برای اجرا ابلاغ شده و دستگاه‌های مشمول مکلف بودند ظرف مدت 60 روز، افرادی را که مشمول این قانون هستند از خدمت منتزع و با آنها تسویه حساب کنند.

گفته می‌شود که از هفت عضو حاضر در ترکیب هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، دستکم سه عضو آن بازنشسته بوده و مشمول قانون مذکور هستند.

"محمد هاشم رکن تهران"، رئیس هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، دوم مهرماه سالجاری در گفتگو با «نود اقتصادی» تایید کرد که خود او باز نشسته بوده و تعداد افراد بازنشسته شاغل دراین موسسه و شرکت‌های تابعه آن را کمتر از انگشتان دو دست برشمرد که به گفته او، برای کنار گذاردن افراد بازنشسته شاغل، اقدامات لازم شروع شده است!

او حتی، یادآور شد که "محمدابراهیم تحسیری"، مدیرعامل کنونی شرکت بیمه معلم، هم بازنشسته بوده و افزود که صندوق ذخیره فرهنگیان پس از بررسی، یکی از معاونان جوان و متخصص کنونی شرکت مذکور را به عنوان گزینه پیشنهادی مدیرعامل بیمه معلم معرفی خواهد کرد.

اما چرا با گذشت 130 روز از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان، صندوق ذخیره فرهنگیان خود را از اجرای این قانون مستثنی کرده است؟

درست یا غلط، در مورداجرایی کردن و مشمول شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان دو دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد.

از طرفی، علی الهیار ترکمن" معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش 29 آبان ماه سالجاری در گفتگو با «نود اقتصادی»،موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را بخش خصوصی دانست که تمام نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات هم بر غیردولتی بودن این صندوق تاکید دارند، بنابراین مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی شود و افزوده که موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از بودجه دولت هیچ استفاده ای نمی کند و پولی که دولت به حساب صندوق و فرهنگیان واریز می کند بابت کمک دولت به فرهنگیان است.

هر چند که کیومرث داوودی، معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور 30 آبان ماه امسال و در گفتگو با «نود اقتصادی» موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را به طور کامل مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان دانست وافزود که به طور قطع، موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از نظر دیوان محاسبات کشور، مشمول قانون منع به کار گیری بازنشستگان بوده و مدیران بازنشسته ای که دراین صندوق به کار گرفته شده اند باید هرچه سریعتر پست سازمانی خود را ترک کنند.

درحال حاضر،منابع مالی صندوق ذخیره فرهنگیان از واریزی ماهیانه حداکثر معادل پنج درصد حقوق و مزایای مستمر فرهنگیان عضو صندوق و همینطور کمک دولت معادل واریزی فرهنگیان عضو صندوق تامین می شود.

واقعیت این است که اززمان ابلاغ قانون مذکور، دستکم 170 نفر ازمقامات،مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان بوده وطبق اعلام دیوان محاسبات از دستگاه‌های اجرایی کناره گیری کرده اند.

اما موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان همچنان در اجرایی کردن این قانون، پاسخ روشنی نداشته است.

هرچند که دیوان محاسبات هشدار داده که اگر صندوق ذخیره فرهنگیان، قانون منع به کار گیری بازنشستگان را رعایت نکند دیوان محاسبات،عدم رعایت قانون را به مجلس شورای اسلامی گزارش خواهد کرد.

باید دید که در روزهای آینده وزارت آموزش و پروش تن دادن به اجرای قانون و برکنار کردن مدیران ارشد بازنشسته صندوق ذخیره فرهنگیان را برخواهد گزید یا همچنان فرار از قانون را گزینه بهتری خواهد دانست!


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی ، تاریخ انتشار: 9بهمن 1397 ، کدخبر:2117307 ، www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین