پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
هلدینگ «خلیج فارس» یکی از این مجموعه‌های اقتصادی است که با توجه به اینکه 40 درصد سهام آن متعلق به سهام عدالت بوده توانسته است از زیر تیغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان بگذرد حالا تبدیل به یک حیاط خلوت برای مدیران و معاونان بازنشسته وزارت نفت شده است.
شعارسال: ماجرای دور زده شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان در وزارت‌خانه‌ها و نهادهای مختلف حالا به داستانی طولانی و ادامه‌دار تبدیل شده است.

انتخاب مسعود کرباسیان به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت در همان زمان نیز باعث شد انتقادهای بسیاری ایجاد و حتی مقام معظم رهبری نیز در یکی از سخنرانی‌های خود از برخی ایرادات این قانون بگویند و خواستار اصلاح آن از سوی مجلس شوند.

با این همه گویا برخی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت حالا تبدیل به یک حیاط خلوت برای وزارت نفت شده‌اند تا چهره‌های بازنشسته خود را در این سازمان‌ها بر روی صندلی‌های مدیریتی بنشانند.

هلدینگ «خلیج فارس» یکی از این مجموعه‌های اقتصادی است که با توجه به اینکه 40 درصد سهام آن متعلق به سهام عدالت بوده توانسته است از زیر تیغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان بگذرد حالا تبدیل به یک حیاط خلوت برای مدیران و معاونان بازنشسته وزارت نفت شده است تا با همان سمت‌ها در این هلدینگ به کار خود و دریافت حقوق‌های کلان ادامه دهند. از جمله این افراد محمدمهدی رحمتی معاون برنامه ریزی وزارت نفت پیشین وزارت نفت است که 26 آبان ماه سال جاری خبر خداحافظی وزیر نفت با او به دلیل بازنشستگی‌اش منتشر شده بود.

با این همه خبرهای جدید حکایت از این دارد که خداحافظی زنگنه با رحمتی پایان دوره ماموریت او نبوده است و او به جای روزهای بازنشستگی با همان سمت به ساختمان هلدینگ خلیج فارس رفته است تا حیاط خلوت مدیران نفتی حسابی پربار شود.

هرچند که نباید در این میان از رابط نزدیک رحمتی با خانواده هاشمی گذشت. از سوی دیگر مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس که از اسفندماه سال گذشته به این سمت انتخاب شده است نیز خود جزء افرادی بود که ابهامات بسیاری در مورد ادامه کارش به دلیل بازنشسته بودن وجود داشت.

ربیعی از چهره‌های نزدیک به محسن هاشمی رفسنجانی بود که در زمان انتخابش به عنوان مدیرعامل هلدینگ شائبه دخیل بودن این رابطه نزدیک در این انتخاب نیز بسیار سر و صدا به پا کرد.

با این حال بازی حقوقی صورت گرفته در مورد ترکیب سهام داران این هلدینگ او را از زیر تیغ تغییر نجات داد اما گویا شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت که سودآوری بسیار بالایی هم دارند قرار است خانه دوم مدیران بازنشسته نفتی شود تا هم قانون زیرپا گذاشته نشود و هم مدیران بازنشسته از سفره انقلاب کنار نروند. حالا شاید بیشتر از هر وقت دیگری روزهای ملی شدن نفت از وزارت نفت دور شده باشد و روزهای قانون گریزی و رابطه بازی جای همه چیز را در مدیریت این صنعت گرفته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ 11 دی 1397 ، کدخبر: 1444285 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین