پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
به ادعای زسانه دولت بهار (نزدیک به جریان احمدنژاد)، عوامل امنیتی با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن ضبط گذرنامه محمود احمدی نژاد و ادعای ممنوع الخروج بودن ایشان، از انجام سفر وی به گواتمالا ممانعت به عمل آورده اند. احمدی نژاد همچنان در فرودگاه حضور دارد تا مقامات مسئول در کشور، اقدام مقتضی را در جهت باز گرداندن گذرنامه و انجام سفر به گواتمالا، به عمل آورند. احمدی نژاد امروز در پاسخ به دعوت رسمی دولت و دانشگاه گواتمالا، عازم این کشور بود تا در یک سمپوزیوم علمی و پژوهشی پیرامون مدیریت جامع منابع آب در جهان شرکت کند، اما با اقدام عوامل امنیتی، این سفر تا لحظه مخابره خبر، به تعویق افتاده است.

شعار سال: سفر احمدی نژاد به دلیل احتمال بازداشت وی در گواتمالا لغو شد. کانال تلگرامی دولت بهار نوشت: عوامل امنیتی مانع از خروج دکتر احمدی نژاد از کشور شدند!

ممانعت از خروج احمدی نژاد از کشور و سفر به گواتمالا توسط عوامل امنیتی

به نوشته این کانال نزدیک به احمدی نژاد، افرادی که خود را عوامل اطلاعاتی و امنیتی معرفی می‌کردند، امروز با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن ضبط گذرنامه دکتر احمدی نژاد و ادعای ممنوع الخروج بودن ایشان، از سفر خادم ملت ایران به گواتمالا ممانعت به عمل آوردند.

این در حالی است که کانال تلگرامی صابرین نیوز در این باره نوشت: بر اساس اخبار واصله از یک منبع آگاه، با توجه به وضعیت شکننده سیاسی در گواتمالا و همچنین وجود گزارش‌هایی مبنی بر احتمال وقوع شرایط امنیتی در این کشور، سفر آقای محمود احمدی نژاد به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یک مقام رسمی سیاسی به گواتمالا لغو شده و به ایشان نیز توصیه شده با توجه به تحریم‌های بین المللی و احتمال بازداشت، این سفر را انجام ندهند.

شایان ذکر است این کشور در همسایگی مکزیک و یکی از فقیرترین کشور‌های حوزه آمریکای مرکزی است و بر اساس آمار، میزان جرم و جنایت بسیار بالایی دارد.

همچنین جمهوری اسلامی ایران در گواتمالا سفارتخانه نداشته و گزارش‌هایی نیز مبنی بر نفوذ بالای رژیم صهیونیستی در این کشور منتشر شده است.

روز پلاس نیز در خبری نوشت: برخی خبر‌های غیر رسمی حاکیست با سفرمحمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق به کشور گواتمالا بدلیل ملاحظات حفاظتی مخالفت شده است.

جمهوری اسلامی ایران در کشور گواتمالا نمایندگی سیاسی ندارد و شرایط این کشور پس از انتخابات اخیر که منجر به منازعه سیاسی بین دو گروه رقیب برنده و بازنده در انتخابات شده، کاملا ناپایدار و غیر امن است.

احمدی نژاد بر انجام این سفر اصرار دارد و توصیه‌های دستگاه‌های ذیربط را نپذیرفته است. با توجه به نفوذ رژیم صهیونیستی در گواتمالا و شرایط امنیتی و سیاسی ناپایدار این کشور، ریسک سفر احمدی نژاد به گواتمالا بالاست و می‌تواند برای کشور هزینه زا باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اطلاعات ، تاریخ انتشار:۱۳ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۷۵۶۰، ettelaat.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین