پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
پایگاه خبری میدل ایست آی درگزارشی اختصاصی اعلام کرد: امارات با تامین مالی توطئه کودتا به صورت مستقیم در کودتای نافرجام 15 ژوئیه در ترکیه دست داشته و محمد دحلان، عضو ارشد دفتر مرکزی جنبش فتح که در امارات به سر می‌برد بر این عملیات نظارت داشته است.
شعارسال: دیوید هارتز، سردبیر پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارشی اختصاصی اعلام کرد: امارات پیش از وقوع کودتای نافرجام ترکیه با توطئه چینان این کودتا همکاری داشته و از محمد دحلان، عضو ارشد دفتر مرکزی جنبش فتح که در تبعید خود خواسته در امارات به سر می‌برد به عنوان رابطی میان ابوظبی و فتح الله گولن، مبلغ اسلامی مستقر در آمریکا استفاده کرده است.

وی که پیش از این از خبرنگاران ارشد بخش خارجی گاردین بوده گفته است: ظاهرا دحلان چند هفته پیش از وقوع این کودتا، کودتاچیان در ترکیه را تامین مالی کرده و از طریق یک تاجر فلسطینی در آمریکا با گولن ارتباط برقرار کرده است هویت این تاجر که به دحلان بسیار نزدیک است توسط سرویس اطلاعات ترکیه شناسایی شده است.

به نوشته هارتز، پس از آنکه کودتای ترکیه ناکام ماند، دحلان مجبور به ترک امارات شد و گمان می‌رود در حال حاضر در مصر به سر می‌برد.

وی با استناد به اظهارات برخی منابع گفت: سپس امارات عملیاتی را راه انداخت تا خودش را از دحلان دور کند و متعاقبا از اردوغان به عنوان رئیس جمهور مشروع ترکیه حمایت کرد.

هفته نامه " گرچک حیات " ترکیه در چاپ ماه ژانویه بر "اقدام خبیثانه" امارات برای تامین مالی توطئه گران از طریق دحلان اشاره کرد. این هفته نامه در داستانش به یک برنامه چند ملیتی با هدف سرنگونی اردوغان به رهبری امارات با حمایت روسیه اشاره کرد.

در این داستان آمده است: برنامه‌ای برای سرنگونی اردوغان باتوطئه‌ای شبیه به توطئه سرنگونی محمد مرسی در مصر وجود دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 10 مرداد 1395 ،کد خبر: 95050105620 www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین