پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۴۰۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
تسهیلات خاصی که در سالهای گذشته به برخی مدیران بانک ها و بیمه های دولتی یا نزدیک به نهادهای مهم کشور پرداخته و با تیتر "وام های نجومی" در کنار حقوق های نجومی مطرح شد، موضوع پرداخت تسهیلات قابل توجه با سود پایین به این مسئولان وابسته به نهادهای دولتی و عمومی را حساس تر کرد.

شعارسال: یکی از موضوعاتی که همواره مد نظر رسانه ها و افکار عمومی بوده، تفاوت اعطای وام و تسهیلات خرد به آحاد مردم با وام های دهها میلیونی است که در اختیار برخی افراد قرار می گیرد و همین موضوع باعث شده تا نحوه رفتار بانک های خصوصی و دولتی در این بخش، مورد توجه اهالی رسانه قرار بگیرد چراکه هرچند این وام ها قانونی و تحت ضوابط صحیح اداری است، اما به علت همین تفاوت ها، برای بخشی از افکار عمومی حساسیت برانگیز است.

از سوی دیگر، تسهیلات خاصی که در سالهای گذشته به برخی مدیران بانک ها و بیمه های دولتی یا نزدیک به نهادهای مهم کشور پرداخته و با تیتر "وام های نجومی" در کنار حقوق های نجومی مطرح شد، موضوع پرداخت تسهیلات قابل توجه با سود پایین به این مسئولان وابسته به نهادهای دولتی و عمومی را حساس تر کرد.

بر این اساس،  در ادامه پیگیری این موضوع مهم، به بانک شهر رسیدیم که صورت های مالی سال ۹۶ خود را با تاخیری قابل توجه، طی روزهای اخیر در دسترس سهامداران قرار داده است.

بخشی از این گزارش مالی به تسهیلات پرداختی به مدیران ارشد این مجموعه تعلق دارد که نشان می دهد در سالهای گذشته، مبالغ قابل توجهی توسط برخی از آنها به عنوان تسهیلات قرض الحسنه و با سود پایین دریافت شده است که به شرح زیر است:

احمد درخشنده اصل (مدیرعامل فعلی بانک): اصل مبلغ پرداختی ۲۰۶ میلیون تومان وام قرض الحسنه که در ۲۴ شهریور سال ۹۴ تصویب شده و با سود ۴ درصد و مدت بازپرداخت ۶۰ ماه یا ۵ سال به وی اعطا شده.

غلامحسین تابش فر (معاون وقت برنامه ریزی بانک): اصل مبلغ پرداختی ۱۵۴ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و با سود ۴ درصد که بازپرداخت آن به مدت ۸۴ ماه یا ۷ سال خواهد بود و در سال ۹۳ مصوب شده است.

سید حسین مظلوم فرزقی (معاون وقت پشتیبانی بانک): اصل مبلغ پرداختی ۱۸۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه که سود آن ۴ درصد بوده و مدت بازپرداخت آن ۶۰ ماه است و در مرداد سال ۹۴ مصوب شده بود.

محمد تقی صمدی (معاون وقت مالی و اقتصادی بانک): مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به صورت جعاله با سود ۴ درصد که مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماه بوده و در اسفند سال ۹۶ مصوب شده است.

حسن رستم پناه (معاون مالی و اقتصادی بانک): دریافت ۵ فقره تسهیلات که جمعا ۳۹۵ میلیون تومان که از وام ۱۵ میلیون تومانی تا ۲۰۰ میلیون تومانی را شامل می شود و انوع مختلفی چون مشاکرت مدنی، فروش اقساطی و جعاله را در بر می گیرد. سود وام ۱۰۰ میلیون تومانی ۷ درصد، ۲۰۰ میلیون تومانی ۴ درصد و ۵۰ میلیون تومانی ۲۴ درصد است.

تاریخ تصویب این تسهیلات نیز بین سالهای ۹۴ تا ۹۶ است که ۳۰۰ میلیون از این مبلغ در ۲ ماه آخر سال ۹۶ تصویب شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پدال نیوز، تاریخ انتشار: 23مهر1398 ، کدخبر: 112274: pedalnews.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
چه فایده خودشون که خودشونو محاکمه نمیکنن خودشون به خودشون وام میدن به بالادستی ها هم وام کلان میدن کی زورش بهشون میرسه ....بیچاره مردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین