پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۴۰۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
در مهر ماه امسال حدود 400 هزار نفر از گرفتن یارانه حذف شده‌اند و تعداد کسانی که یارانه‌شان حذف شده به یک میلیون و 100 هزار نفر رسیده است؛ اما در این دوره نیز اعتراضات به حذف اشتباه نیازمندان وجود دارد و برخی مدعی هستند در عین نیازمندی یارانه‌شان قطع شده است.
شعار سال:در مهر ماه امسال حدود 400 هزار نفر از گرفتن یارانه حذف شده‌اند و تعداد کسانی که یارانه‌شان حذف شده به یک میلیون و 100 هزار نفر رسیده است؛ اما در این دوره نیز اعتراضات به حذف اشتباه نیازمندان وجود دارد و برخی مدعی هستند در عین نیازمندی یارانه‌شان قطع شده است.

 در دومین ماه از حذف یارانه‌ها ۴۰۰ هزار نفر یارانه مهر ماه را دریافت نکرده‌اند، با ۷۰۰ هزار نفری که یارانه‌شان در شهریور ماه قطع شده، یارانه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر قطع شده است.

در همین خصوص حسین میرزایی، سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ صبح روز ۲۸ مهر ماه در گفتگو با شبکه خبر گفته است: در این مرحله یارانه نقدی ۱۰۰ هزار و ۱۸۰ خانوار که حدود ۴۰۰ هزار نفر از یارانه بگیران غیر نیازمند بودند، حذف شد و این افراد براساس همان شرایط و شاخص های قبلی یعنی دارایی، درآمد و هزینه مورد بررسی و شناسایی قرار گرفتند و تا روز سه شنبه پیامک قطع یارانه نقدی برای آنها ارسال خواهد شد.

وی همچنین در خصوص اعتراضاتی که به حذف یارانه شهریور ماه امسال شده است، گفت: اعتراض تنها ۹ درصدی حذف شدگان بیانگر دقت بالا در شناسایی اقشار غیرنیازمند است. همچنین ۸۰ درصد اعتراضات قانع‌کننده است و در خصوص ۲۰ درصد باقی مانده نیز راستی‌آزمایی می‌شود. برخی از حذف‌شده‌ها نیز در لیست نبودند و به اشتباه یارانه آنها قطع شده که پیگیر رفع مشکل این افراد هستیم.

در روزهای اخیر برخی از افرادی که مدعی هستند یارانه‌شان به اشتباه حذف شده است حذف شده در قالب کامنت از وضعیت زندگی خود گفته‌اند.

کاربری به اسم یحیی در روز ۲۸ مهر ماه نوشت: من چرا باید یارانه‌ام قطع بشه. من بازنشسته با ۱۳ سال سابقه با حقوق ۶۷۰ تومان خدا را خوش میاد در ضمن من مستاجر هستم.

یکی از کاربران نیز نوشته است: یارانه منو قطع کردن این درحالی است که یارانه پسرم و دخترم را من می‌گرفتم، پس از واریز به آنها می‌دادم. متاسفانه این ماه قطع کردن حالا من بقول شما ثروتمند هستم تکلیف آنها که تازه ازدواج کردن چیه؟ اگه به یک بازنشسته باحقوق سه میلیون و ۵۰۰ تومان میگویید ثروتمند من دیگه حرفی ندارم.
امیری مخاطبی است که از وضعیت زندگی‌اش نوشته است: مستمری‌بگیر تامین اجتماعی هستم یک فرزند دانشجو و فرزند دیگرم سرباز است. همسرم بیماری خاص ms دارد خودم نیز تحت نظر دکترم . یارانه از این و آن نیست فرقی میان عام و خاص وعده شد یارانه جبران میکند، صد افسوس.

مخاطب دیگری از مشکلی که برای ثبت اعتراض برایش پیش آمده نوشت: یارانه من قطع شده و جزء دهک پردرآمد نیستم و بیکار هم هستم. به دفتر پیشخوان مراجعه کردم، گفتند چون جز دهک پردرآمد نیستی نمی‌توانیم بهت کد رای‌گیری بدهیم تلکیف من چیه؟

محمود کاربری است که متقاضی این است که در خصوص قطع شدن یارانه‌اش پیگری شود و این خصوص نوشت: من بازنشسته نیروهای مسلح هستم در زمان خدمت چندین پروژه‌های تحقیقاتی را به تولید انبوه رسانده‌ام با حقوق اندکی که دریافت می‌کنم سزاوار قطع یارانه نیستم. یارانه من مهر ماه ۹۸ قطع شده است مقرر فرمایید مجددا برقرار شود.

یکی از مخاطبان که گفته بازنشسته آموزش و پرورش است نوشت: خونه ندارم ولی یارانه‌ام حذف شده چرا و چگونه میتونم پیگیری کنم؟

مخاطب دیگری نیز نوشت: من تحت پوشش کمیته امدادم برجی ۱۱۰ هزار تومان میریزن به حسابم پول نونمم نمیشه یارانمو قطع کردن همین امروز فهمیدم. ما به کی حرفمون را بزنیم؟

هادی مخاطب دیگری است که حدود یک هفته پیش در قالب کامنت از مشکلات زندگی‌اش نوشته است: یارانه ما رو قطع کردن. حقوق من زیر یک میلیون تومن بود. الآن که یه بچه سه ساله دارم و یه بچه تو راهی، یارانه رو هم ثبت نام نمیکنن که کمکی بشه واسمون، تا حداقل تو خرید پوشک و دوا دکتر نوزاد نمونیم.

در روز ۲۲ مهر مخاطبی به نام صدیقه از وضعیت زندگی خودش و نقشی که یارانه در زندگی‌اش داشته، نوشت: به خدا همسر بنده یک پیله‌ور دوره‌گرد بوده و الان به دلیل اینکه دست زیاد شده اکثر مواقع بیکار است. سه فرزند دارم که الان با این مخارج سرسام‌آور در تامین آنها ماندیم و همسر بنده سواد ندارد و در شهری زندگی می‌کنیم که هیچ شغلی در آن وجود ندارد. اگر حداقل یکی از ما شغل درستی داشت جای نگرانی نبود. الان هزینه دندان‌های فرزندان و حتی نزد پزشک بردن آنقدر برایمان مشکل است که باید مسکن مصرف کنند. یک پسر دانشجو راه دور و یک دختر دم‌بخت واقعا برایمان مشکل است. شما را به خدا یارانه ما را وصل کنید. این یارانه حق ماست حتی در خریدن یک جفت کفش برای این سه فرزند دچار مشکلیم. کاش این بچه‌های بی‌گناه را به این دنیا نیاورده بودیم تا اینقدر سختی بکشند. تورو خدا یارانه ما را وصل کنید.

در همان زمان مخاطبی به نام سهراب در کامنتی گلایه کرده است: آخه ما که بدبختیم چرا بدبخت‌ترمون کردین دولت. بخدا نه کار می‌کنم نه حقوق دارم نه دفترچه بیمه دارم، پس واسه چی یارانمو قطع کردین خواهشا رسیدگی کنید چون کارت یارانمو دادم واسه وام.

مخاطب دیگری نیز در روز ۲۶ مهر ماه نوشته است: یارانه شهریور و مهر ماہ ما را واریز نکردین. مگه ما چی داریم شوهر بندہ کارگر است و با پول یارانه داروهاى من رو میارہ. من روماتیسم دارم اینایی که پول دارن رو قطع نمی‌کنید اینایی که بدبختن رو قطع می‌کنید لطفا پیگیری کنید.

نبی نیز یکی از مخاطبان است که در روز ۲۸ مهر ماه در این خصوص گفته است: من سرپرست یک خانوار پنج نفره هستم ۶۵ سال سن دارم بیکارم هم هستم این چهار سال است که یارانه‌ام را قطع کردن.

در روز ۲۹ مهرماه نیز مخاطبی نوشته: چرا باید یارانه یک کارگری قطع بشه که قرارداد شش ماهه داره و به تنهایی توی این گرونی خرج خود وخانواده میده قطع بشه؟ کسی که دم در شرکت‌ها مینشینه تا باری برای شرکت‌ها ببره و پولی به دستش بیاد که بتونه اجاره سنگین و قسط بده؛ برای اینکه پول پیش وام برداشتیم، کسی که داشته باشه وام برنمیداره و مستاجر نمیشه. فکر کردین مردم مثل شما ثروتمند هستند توی تاریکی می‌نشینیم پول برق کم بیاد آب کم مصرف می‌کنیم پول آب کم بیاد چرا کشور ما رو گدا کردین؟

روز گذشته سازمان هدفمندسازی یارانه ها در اطلاعیه‌ای در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده درباره عدم واریز یارانه حدود ۰.۰۴ درصد از سرپرستان خانوار (کمتر از ۱۰ هزار نفر در شهریور ماه) مواردی را اعلام کرد که بدین شرح است: هر ماهه تعداد اندکی از خانوارها به دلایل مختلفی ناچار به اقداماتی از جمله تغییر حسب بانکی، تغییر بانک عامل تغییر سرپرست خانوار و یا اعمال جداسازی و تفکیک خانوار بواسطه ثبت رخداد ازدواج و طلاق و با معرفی سرپرست جدید بدلیل فوت سرپرست قبلی و … می شوند.

بنا بر این اطلاعیه بدیهی است به محض معرفی شماره حساب بانکی معتبر از سوی این سرپرستان خانوار، مجددا در لیست پرداخت یارانه قرار خواهند گرفت.

با توجه به گفته سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ که در سری اول حذف‌ها از لیست یارانه‌بگیران اسامی عده‌ای در لیست نبوده و به اشتباه حذف شده‌اند، آیا این اشتباه در لیست نیز اتفاق افتاده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز،تاریخ انتشار:1آبان 1398،کد خبر:406483،tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین