پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به تربیت حلقه ای مجهول به نام کمک پرستار در دانشگاه ها از ایجاد بستری مناسب برای تجارت فرصت طلبان خبر داد.
شعارسال: محمد علی آدابی رئیس سازمان نظام پزشکی ؛با انتقاد از تضعیف موقعیت بهیاران در مراکز درمانی و دخالت کمک پرستاران در امور پرستاری اظهار داشت : در راستای اجرای سیاست پزشک سالاری و به منظور افزایش سودجویی ها ، همزمان با حذف بهیاری در میان رشته های تحصیلی، تربیت کمک پرستاران که در حقیقت همان کمک بهیاران ساده هستند، درد سر هایی را با خود به همراه آورده است.

وی با تاکید بر اینکه کمک پرستاران دقیقا مطابق سیاست پزشک سالاری به صورت تحت امر بی چون و چرا ی پزشکان تربیت می شوند گفت: علاوه بر اینکه چنین موضوعی به علت ارزان قیمتی منجر به افزایش چشم گیر فاصله طبقاتی از نظر درآمد میان پزشکان و پرستاران شده است بلکه این مهم به واسطه برگزاری هردوره آموزشی چند ماهه توسط موسسه آوا سلامت آن هم به قیمت 3 میلیون و 600 هزار تومان بستری مناسب را برای افزایش سود جویی ها فرآهم آورده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری همچنین با اشاره به مخالفت صریح انجمن های پرستاری و جهاد دانشگاهی نسبت به دخالت کمک پرستاران در امور تخصصی پرستاری تصریح کرد : افزایش سود جویی ها به بهانه تربیت این گروه به جایی رسیده که صرفا با برگزاری دوره های 3 الی 6 ماهه ای آن‌هم به واسطه آموزش برخی شرح حال های مختص پرستاری، افراد دارای مدرک کمک پرستاری می‌شوند و با توجه به دوره ای که گذرانده اند به راحتی در امور ویژه پرستاری دخالت می کنند.

آدابی اظهار داشت : با تصویب آئین نامه ای رشته بهیاری با داشتن 3 سال دوره آموزشی تحصیلی حذف شد ولی با این وجود طی دو الی سه هفته گذشته در در زاهدان و شیراز با تعیین ظرفیت ها 100 نفر در همین رشته ثبت نام کردند ، موضوعی که به خوبی ثابت میکند حذف بهیاری جز سود جویی برای تربیت کمک بهیار ارزان یا همان کمک پرستار هدف دیگری ندارد.

وی افزود: هم اکنون برخی آمار ها از تربیت بالغ بر 30 هزار نفر کمک پرستار در مراکز و شرکت های مختلف خبر می دهد که بر عکس بهیاران باسابقه ،به جای سه سال تنها سه ماه دوره می بینند .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 11 مرداد 1395 ، کد خبر: ۵۷۱۵۷۴۳، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین