پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است که عدم توقف حملات روسیه و سوریه علیه مواضع تروریست ها مانع از حضور گروه های معارض بر سر میز مذاکرات ژنو شد.

شعار سال: به نقل از فرانس پرس، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با ادعای بی مورد دانستن حملات روسیه و سوریه علیه مواضع گروه های تروریستی، این دو کشور را به خویشتنداری دعوت کرد.

وی در این باره مدعی شد: مشخصا این امری ضروری است که روسیه نه تنها خود بلکه دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه را به خویشتنداری در برابر (وسوسه) عملیات های تهاجمی ترغیب کند.

کری دلیل طرح چنین خواسته ای را مسئولیت پذیری کشورهای درگیر در حل مساله سوریه به واداشتن گروه های معارض به خودداری از عملیات های مشابه عنوان کرد.

وی مدعی شد که حملات ارتش سوریه دلیل اصلی مخالفت گروه های مسلح به نشستن در پای میز مذاکره در روز گذشته (دوشنبه) بوده است.

قرار بود مطابق با طرح مورد حمایت سازمان ملل متحد، دیروز برابر با اول ماه میلادی آگوست، دولت دمشق و گروه های معارض برای حصول توافق درباره چارچوب انتقال قدرت، مذاکراتی در شهر ژنو سوئیس داشته باشند تا به این ترتیب راه را برای تغییر قانون اساسی سوریه و برگزاری انتخابات در نیمه سال میلادی ۲۰۱۷ هموار کنند.

اما کری ادعا می کند که از زمان ارائه طرح مورد نظر، همه تلاش ها صرف فرونشاندن درگیری ها شده است و حالا روز تصمیم گیری فرا رسیده تا ببینند که آیا دولت های مسکو و دمشق انتظارات سازمان ملل را برآورده کرده و یا همچنان قصد ادامه مسیر خود را دارند.

وی در نهایت مدعی شد: در ساعت ها و روزهای آینده چشم انتظار این هستیم که ببینیم آیا دینامیک منطقه قابل تغییر هست با خیر.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 12 مرداد 95 ، کد مطلب: 3729769: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین