پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۱۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کارمندان شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس می‌گویند ۴۵ روز است که به تبدیل وضعیت قراردادی‌شان به پیمانکاری، که در نهایت منجر به بیکاری شماری از آن‌ها شده، معترضند.
شعارسال : این روز‌ها سر و صدای مشکلات کارگری از همه طرف شنیده می‌شود. انگار دمل‌های بزرگی در اکثر نقاط ایران زمین ترکیده؛ دملی که از درد خصوصی‌سازی بوجود آمده است. چیزی که قرار بود و هست حلال مشکلاتمان باشد، حالا با اجرای نادرست و عدم نظارت، چرخ زندگی اکثر مردم را از کار انداخت.

این گزارش نه مثل قبلی‌ها، که به گونه‌ای دیگر است. داستان با هپکو، نیشکر هفت تپه، ماشین سازی و یا کنتور سازی که مشکل، از کار افتادن چرخ تولید است، فرق دارد. شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در شهرستان اسلامشهر داستان مشکلاتش از انجا شروع شد که به مناقصه گذاشته شده و به گفته کارگرانش، با قیمت پایینی به فروش رفته است.

کارمندانش می‌گویند که گرچه مالکان فعلی تعهد کردند که تا ۶ سال، پرسنل و اعضای شرکت را اعم از ۸۵۰ نفر نیروی رسمی و ۴۱۷ نفر نیروی قراردادی و همچنین ماشین آلات شرکت را تا اتمام پرداخت هایشان دست نخورده و کما فی السابق حفظ کنند، اما با گذشت کمتر از یک سال از مدیریت جدید، شروع به اخراج پرسنل شرکت کردند و در حال حاضر از ۴۱۷ نفر نیروی قراردادی که اکثرا بالای ۱۵ سال سابقه کاری دارند، نزدیک به دویست نفر باقی مانده اند.

حالا کارمندان این شرکت بین المللی، نزدیک به ۴۵ روز است که به تبدیل وضعیت قرارداد از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری که در نهایت منجر به بیکاری شماری از آن‌ها شده، معترضند. می‌گویند اعتراض‌مان را به مراکز و ارگان‌های متعددی اعلام کردیم، اما بی نتیجه بود. آن‌ها حتی شکایت خود را به قوه قضائیه ارجاع دادند و گویا حق هم به ما داده شد، اما هنوز روند اخراج نیرو‌های شرکت ادامه دارد.
 

کارمندان معتقدند با وجود اینکه فرماندار اسلامشهر در شبکه پنج سیما ضرب العجل دو روزه برای پایان جریان اخراج کارمندان و کارگران شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس اعلام کرد، اما مالک و مدیرعامل کنونی شرکت، بدون کمترین توجهی، به فعالیت‌های پیشین خود و اخراج نیرو‌ها ادامه می‌دهند.

یکی از کارمندان شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، ضمن گلایه از وضع موجود می‌گوید نمی‌دانیم که در پشت پرده این وقایع چه کسانی سود می‌برند. تا به امروز با وجود صحبت‌های فرماندار و معاون سیاسی او، هیچ اتفاقی رخ نداده است. آنچه مشخص است، این است که این‌ها قصد زمین زدن شرکت را دارند تا اعلام ورشکستگی کرده و از طریق فروش، به سود قابل توجهی دست پیدا کنند.

او می‌افزاید: ما سال‌ها در این شرکت کار کرده ایم و توانایی تشخیص و تمیز فردی که نیت کارآفرینی دارد را داریم. آنچه عیان است این که این افراد، خصوصی سازی را با ارث پدری اشتباه گرفته اند و درصدد زمین زدن کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف هستند. باید توجه داشته باشیم که چند درصد از نیرو‌های خوب و کارآمدی که اخراج می‌شوند، جذب کار دیگر و چند درصد از آن‌ها دچار مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی می‌شوند.

تبدیل وضعیت و اخراج، در کمین کارمندان شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی خلیج فارس!
 
حرف‌های تاثیرگذار این کارمند، ما را به فکر واداشت. در تلاش برآمدیم تا مشکلشان را برطرف کنیم. با مسئولان این شرکت چند بار تماس گرفتیم تا از اخراجها و صحت و سقمش بشنویم که موفق به صحبت نشدیم. همچنان به دنبال پیگیری این موضوع از مراجع مربوط هستیم تا دلیل بیشتری برای اخراج‌ها و پاسخی برای اعتراض‌ها بیابیم.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 4 آبان 98 ، کد خبر :  799901 ، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین