پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای از آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه خواست هیئتی از افراد مورد اعتماد خود به خوزستان، اراک و قزوین اعزام کند تا گزارش‌های کارشناسی و دقیقی از وضعیت کارگران در این استان‌ها تهیه و به رئیس قوه قضائیه ارسال شود.

شعارسال: بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه خواستار اعزام هیئتی به خوزستان و تهیه گزارشی از وضعیت کارگران این استان شد.

 بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای از آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه خواست هیئتی از افراد مورد اعتماد خود به خوزستان، اراک و قزوین اعزام کند تا گزارش‌های کارشناسی و دقیقی از وضعیت کارگران در این استان‌ها تهیه و به رئیس قوه قضائیه ارسال شود.

متن نامه بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به این شرح است:

حضور جناب‌عالی به‌عنوان ریاست قوه قضائیه جان تازه‌ای به کنشگران انقلابی در پیگیری عدالت بخشید و جریان‌های دانشجویی نیز به‌تبع از اقدامات مثبت جناب‌عالی حمایت کرده‌اند. لکن به نظر می‌رسد بهترین حمایت از حضرت‌عالی و رویکردهای جدید قوه قضائیه یادآوری بعضی از اشتباهات است که متأسفانه سهواً یا عمداً صورت می‌گیرد و در هر دو صورت بخشودنی نیست و نیاز به پیگیری جدی دارد.

رهبر انقلاب اسلامی در ششم تیرماه ۹۷ در دیدار با مسئولان قضایی نکات مهمی را ایراد فرموده‌اند. ایشان در این دیدار با اشاره به موضوع مهم افکار عمومی و لزوم جلب اعتماد مردم و ضعف قوه قضائیه درزمینهٔ تبلیغات و اطلاع‌رسانی رهنمودهای جامع و کاملی را مطرح نموده‌اند که شایسته است در دوران ریاست حضرت‌عالی به‌صورت جدی‌تر موردتوجه قرار گیرد.

سخنگوی محترم قوه قضائیه اخیراً در پی سلسله اظهارنظرهای عجیب که به نظر می‌رسد با رویکرد جناب‌عالی نسبت به مسائل کارگری نامتناجس است، در ارتباط با کارگران هفت‌تپه مطالبی گفته‌اند که به‌هیچ‌وجه قابل‌اغماض نیست. ایشان ضمن اکتفا به تکذیب دستگیری نمایندگان کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه درراه دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با استناد به سخنان مالک شرکت فرموده‌اند که این‌ها اصلاً مدافع حقوق کارگران نبوده‌اند بلکه این‌ها مانع خط تولید کارخانه بوده و با شکایت مالک کارخانه دستگیر شده‌اند. این سخنان که به نظر می‌رسد نتیجه گزارش‌های مسئولان قضائی استان خوزستان باشد به‌هیچ‌وجه نزد افکار عمومی قابل‌قبول و پسندیده نیست و استناد به سخنان مالک شرکت هفت‌تپه که بدون شک در پرونده نی‌شکر هفت‌تپه متهم است تعجب‌برانگیز و نابخشودنی است.

با توجه به اینکه به نظر می‌رسد منصوب فعلی حضرت‌عالی در جایگاه سخنگوی قوه در بسیاری از موارد ازجمله مورد فوق در حال بازتولید مطالب غیرکارشناسی می‌باشند ما به‌عنوان اعضای بسیج دانشجویی از شما درخواست داریم که به وضعیت سخنگوی فعلی قوه قضائیه رسیدگی جدی بفرمایید.

همین‌طور از جناب‌عالی انتظار می‌رود که هیئتی از افراد مورد اعتماد خود به خوزستان و اراک و قزوین اعزام کنید تا گزارش‌های کارشناسی و دقیقی از کارشکنی‌های مسئولین قضایی این استان‌ها که متأسفانه عملکردی نامناسب و برخلاف نظر مقام معظم رهبری پیرامون اقدام انقلابی در قوه قضائیه داشته‌اند و وضعیت اسف‌بار کارگران در این استان‌ها تهیه و برای احقاق حق خدمت شما ابلاغ شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار: 6 آبان 1398،کدخبر: 442461،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین