پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی خواست هیاتی از افراد مورد اعتماد خود را برای بررسی وضعیت کارگران خوزستان، اراک و قزوین به این استان‌ها اعزام کند.
شعارسال: بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی خواست هیاتی از افراد مورد اعتماد خود به خوزستان، اراک و قزوین اعزام کند تا گزارش های کارشناسی و دقیقی از از وضعیت کارگران در این استان‌ها تهیه و به رئیس قوه قضاییه ارسال کنند.

در ابتدای این نامه خطاب به آیت الله رئیسی آمده است: حضور جناب عالی به عنوان ریاست قوه‌ قضائیه جان تازه‌ای به کنشگران انقلابی در پیگیری عدالت بخشید و جریان‌های دانشجویی نیز به تبع از اقدامات مثبت جناب عالی حمایت کرده اند. لکن به نظر می‌رسد بهترین حمایت از حضرتعالی و رویکردهای جدید قوه قضائیه یادآوری بعضی از اشتباهات است که متاسفانه سهوا یا عمدا صورت می‌گیرد و در هر دو صورت بخشودنی نیست و نیاز به پیگیری جدی دارد.

در ادامه این نامه تاکید شده است: همانطور که به خوبی مطلعید رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در ششم تیرماه 97 در دیدار مسئولین قضایی نکات مهمی را ایراد فرموده اند. ایشان در این دیدار با اشاره به موضوع مهم افکار عمومی و لزوم جلب اعتماد مردم و ضعف قوه قضائیه در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی رهنمودهای جامع و کاملی را مطرح نموده اند که شایسته است در دوران ریاست حضرتعالی به صورت جدی تر مورد توجه قرار گیرد.

این تشکل دانشجویی در ادامه نامه با اشاره به جایگاه سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: امروز بخش مهمی از بار مواجهه با افکار عمومی و اعتماد سازی پیرامون فعالیت های قوه قضائیه بر دوش سخنگوی قوه قرار گرفته است در حالی که متاسفانه ایشان گاه گاه با اظهار نظرهای غیرکارشناسانه خود موجب لطمه زدن به آبروی قوه قضائیه می گردند. سخنگوی محترم قوه‌ قضاییه اخیرا در پی سلسله اظهار نظرهایی عجیب که به نظر می رسد با رویکرد جناب عالی نسبت به مسائل کارگری نامتجانس است، در ارتباط با کارگران هفت تپه مطالبی گفته اند که به هیچ وجه قابل اغماض نیست. ایشان ضمن اکتفا به تکذیب دستگیری نمایندگان کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در راه دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با استناد به سخنان مالک شرکت فرموده اند که اینها اصلا مدافع حقوق کارگران نبوده اند بلکه اینها مانعی بر خط تولید کارخانه بوده و با شکایت مالک کارخانه دستگیر شده اند. این سخنان که به نظر می رسد نتیجه گزارشات مسئولین قضایی استان خوزستان باشد به هیچ وجه نزد افکار عمومی قابل قبول و پسندیده نیست و استناد به سخنان مالک شرکت هفت تپه که بدون شک در پرونده نی شکر هفت تپه متهم است تعجب برانگیز و نابخشودنیست.

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در این نامه یادآور شد: با توجه به اینکه به نظر می‌رسد منصوب فعلی حضرت عالی در جایگاه سخنگوی قوه در بسیاری از موارد از جمله مورد فوق در حال باز تولید مطالب غیرکارشناسی می‌باشند ما به عنوان اعضای بسیج دانشجویی از شما درخواست داریم که به وضعیت سخنگوی فعلی قوه‌ قضائیه رسیدگی جدی بفرمایید.

در پایان این نامه تاکید شده است: از جناب عالی انتظار می رود که هیاتی از افراد مورد اعتماد خود به خوزستان و اراک و قزوین اعزام کنید تا گزارش های کارشناسی و دقیقی از کارشکنی‌های مسئولین قضایی این استان ها که متاسفانه عملکردی نامناسب و برخلاف نظر مقام معظم رهبری پیرامون اقدام انقلابی در قوه‌ قضائیه داشته‌اند تهیه و برای احقاق حق خدمت شما ابلاغ گردد.

موفقیت و توفیق روز افزون حضرتعالی و همه مسئولان خدوم نظام مقدس اسلامی را از ذات مقدس خداوند خواستاریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 7 آبان 1398 ، شماره خبر: 2128749 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین