پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۲۴۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
در حالی اخیرا پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم منتشر شده که یکی از مهم‌ترین موارد این متن، حذف و یا کاهش بسیاری از معافیت‌ها و مشوق‌هاست.
شعار سال: در حالی اخیرا پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم منتشر شده که یکی از مهم‌ترین موارد این متن، حذف و یا کاهش بسیاری از معافیت‌ها و مشوق‌هاست.
  
در روز‌های اخیر موضوع پیش نویس لایحه قانون مالیات بر مجموع درآمد یا اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم خبر ساز شده است. یکی از نکات مهم این پیش نویس بحث حذف و یا کاهش بسیاری از معافیت‌ها و مشوق‌هاست. در ادامه برخی از مهمترین این مشوق‌ها ذکر شده است.

۱- درآمد کشاورزی، دامپروری، پرورش ماهی و طیور و زنبورعسل و…: طبق متن این پیش نویس معافیت اشخاص حقوقی برای درآمد‌های حاصله از مشاغل یادشده حذف شده و معافیت اشخاص حقیقی تا ۱۰۰ برابر معافیت پایه در نظر گرفته شده است.

۲- درآمد فعالیت‌های تولیدی و معدنی، خدمات بیمارستان‌ها و هتل‌ها: طبق متن قانون فعلی، درآمد فعالیت‌های تولیدی و معدنی، خدمات بیمارستان‌ها و هتل‌ها تا ۵ سال از شروع فعالیت معاف از مالیات است؛ اما طبق پیش نویس جدید معافیت بیمارستان‌ها و هتل‌ها حذف شده و سرمایه‌گذاری تولیدی و معدنی به عنوان اعتبار مالیاتی لحاظ می‌شود.

۳- درآمد دانشگاه ها، آموزشگاه ها، مهد کودک‌ها و باشگاه‌های ورزشی: طبق متن پیش نویس لایحه، ۵۰ درصد درآمد حاصل از فعالیت دانشگاه‌ها، آموزشگاه ها، مهد کودک‌ها و باشگاه‌های ورزشی از مالیات معاف شده است.

۴- معافیت‌های مالیاتی مربوط به فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، قرآنی، فرهنگی و هنری بر اساس پیش نویس لایحه، حذف شده است.

۵-درآمد حاصل از صادرات: بر اساس پیش نویس لایحه، معافیت صادرات محصولات غیرخام به ۵۰ درصد کاهش یافته و معافیت صادرات خام حذف شده است.

۶- معافیت‌های مالیاتی کارگاه‌های فرش دستباف و صنایع دستی و معافیت درآمد فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی حذف شده است.

۷- معافیت مالیاتی درآمد ۲۰ ساله در مناطق آزاد حذف شده است و به جای آن بخشودگی ۵۰ درصد مالیات بر درآمد در نظر گرفته شده است.

۸- معافیت مالیاتی درآمد ۱۵ ساله شرکت‌های دانش بنیان حذف و بخشودگی ۸۰ درصد مالیات بر درآمد لحاظ شده است.

۹-همچنین معافیت مالیاتی سود تسعیر ارز حاصل از صادرات نیز حذف شده است.

 انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان،تاریخ انتشار:10آبان1398،کد خبر:۵۶۳۵۵۵،www.mizanonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین