پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
در مراسم هفتاد و یکمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما به دست آمریکایی‌ها، سران ژاپن از دیگر کشورهای جهان خواستند در راستای رسیدن به جهانی عاری از سلاح اتمی تلاش کنند.

شعار سال:

ژاپن هفتاد و یکمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما را روز شنبه  برگزار کرد.

به نوشته رویترز، در سالگرد هفتاد و یکم بمباران اتمی هیروشیما به دست آمریکا، شهردار این شهر از سران کشورهای جهان خواست مانند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به شهر هیروشیما سفر کنند و همچنین جهان را از تسلیحات هسته‌ای عاری کنند.

ساعت 8:15 صبح روز شنبه یعنی دقیقا زمانی که هواپیمای آمریکا بمب اتمی را 71 سال پیش بر سر مردم هیروشیما فرود آورد، ناقوس صلح در این شهر به صدا درآمد. به دنبال به صدا درآمدن این صدا مردم حاضر در این مراسم یک دقیقه سکوت کردند.

«کازومی ماتسوی» شهردار شهر هیروشیما ضمن اشاره به وجود تسلیحات هسته‌ای در جمع مردم گفت سخنان اوباما درباره جهان عاری از سلاح‌های اتمی گفت که این عبارات از سوی اوباما نشان می‌دهد وی تحت تاثیر شرایط این شهر قرار گرفته بود.

همچنین شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در این مراسم گفت که نباید حوادث هیروشیما و ناکازاکی بعد از 71 سال دوباره تکرار شود و باید بدون وقفه برای از بین مردن تسلیحات اتمی تلاش کنیم.

در تاریخ ششم آگوست 1945 آمریکا بمب اتمی بر روی شهر هیروشیما فرود آورد که در نتیجه آن 140 هزار نفر کشته شدند. آمریکا روز نهم آگوست همان سال بمب دیگری بر روی شهر ناکازاکی فرود آورد که در نتیجه آن ژاپن تسلیم آمریکا شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 16 مرداد 95 ، کد مطلب:13950516000235: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین