پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
نخست وزیر ژاپن در سفری تاریخی که از حیث امنیتی برای توکیو و واشنگتن مهم است، روز سه شنبه با رییس جمهور آمریکا دیدار می‌کند.

شعارسال: قرار است «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن روز سه‌شنبه اولین دیدار تاریخی یک مقام این کشور از بندر پرل هاربر، مکانی‌که موجب باز شدن پای آمریکا به جنگ جهانی دوم در دسامبر سال 1941 شد را انجام دهد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» قرار است باراک اوباما رییس جمهور آمریکا از نخست وزیر ژاپن در بندر پرل هاربر استقبال به عمل آورد.

این نخستین بار است که یک رییس جمهور آمریکا و رهبر ژاپن با هم در بقایای ناو هواپیمابر «یو اس اس آریزونا» که در آنجا 1177 نفر تفنگدار و ملوان آمریکایی کشته شدند و اینک مبدل به بنای یادگاری شده، دیدار نمایند.

واقعه پرل هاربر که از سوی مرکز فرماندهی نظامی ژاپن «عملیات هاوایی» نامیده می‌شود، حمله ناگهانی جنگنده‌های این کشور به پایگاه دریایی آمریکا در پرل هاربر در بامداد یکشنبه هفتم دسامبر سال 1941 میلادی بود که موجب ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم شد.

آبه اعلام کرده که این دیدار در پاسخ به ملاقات سال گذشته اوباما از شهر هیروشیما در ژاپن است.

در سخنانی منتسب به وی و در جمع خبرنگاران در توکیو، آبه اظهار داشته بود: «پیام اوباما برای جهان عاری از سلاح اتمی در حین دیدار از هیروشیما در قلب اهالی ژاپن نشست. من نیز در بندر پرل هاربر با اوباما دیدار می‌کنم. ما نباید تاخت و تازهای جنگی را تکرار کنیم.»

گفته می‌شود سفر آبه به آمریکا نشانگر اهمیت روابط آمریکا با ژاپن به ویژه در ائتلاف امنیتی است.

«دیوید وارن» سفیر سابق انگلیس در ژاپن این سفر را «ورق زدن تاریخ» نام نهاده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6دی1395، کدخبر: 13951006001662: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین