پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۳۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
نخست‌وزیر ژاپن برای ادای احترام به قربانیان "پرل هاربر" به هاوایی رفت و با اوباما دیدار کرد.
شعار سال:


به نقل از رویترز، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن روز سه‌شنبه در یک سفر تاریخی به بندر "پرل هاربر" در جزایر هاوایی رفت و با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد. آبه در این دیدار نمادین به قربانیان جنگ جهانی دوم ادای احترام کرد و وعده داد کشورش هرگز وارد جنگ دیگری نخواهد شد.

این دیدار چند هفته پیش از اینکه دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور منتخب آمریکا- کار خود را در کاخ سفید آغاز کند به منظور تأکید بر تقویت روابط دو کشور انجام شد. همچنین نگرانی از تأثیر منفی سیاست‌های دونالد ترامپ بر روابط واشنگتن- توکیو از دلایل این دیدار نمادین بود.آبه در این دیدار اعلام کرد: «ما مردم ژاپن سوگند خورده‌ایم هرگز وحشت جنگی دیگر را رقم نزنیم.»

آبه برای اینکه با انتقاد حامیان محافظه‌کارش مواجه نشود از بابت حمله به پرل هاربر عذرخواهی نکرد. اغلب این افراد بر این باورند که تحریم‌های اقتصادی آمریکا باعث آغاز دشمنی بین دو کشور شد.

اوباما و آبه مراسم ادای احترام را در مقابل دیواری که نام قربانیان بر آن نوشته شده‌بود برگزار کردند و پس از آن نیز حضار یک دقیقه سکوت کردند. آبه پس از اتمام سخنرانی، کهنه‌سربازان آمریکایی که در حمله پرل هاربر زنده مانده بودند را در آغوش گرفت.

بندر "پرل هاربر" بخشی از جزایر هاوایی است که نقش مهمی در وقوع جنگ جهانی دوم داشت. حمله ناگهانی کامیکازه‌های (خلبانان انتحاری) نیروی هوایی ژاپن به پایگاه نظامی ارتش آمریکا در این بندر در روز 7 دسامبر سال 1941 (16 آذر 1320) به کشته شدن بیش از 2403 نظامی آمریکایی و از بین رفتن ناوگان دریایی این کشور منجر شد.

در این حمله که زمینه‌ساز ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم شد، 353 جنگنده ژاپنی به پایگاه دریایی آمریکا در هاوایی حمله کردند که در پی آن 19 ناو و 328 فروند هواپیمای نیروی دریایی این کشور تخریب یا نابود شدند. حمله مذکور یک ساعت و 15 دقیقه طول کشید.












با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 8دی 1395، کدمطلب:5915339   www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
ولی اوباما از ژاپن بخاطر بمباران اتمی عذرخواهی نکرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین