پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، 'ادوارد اسنودن' پیمانکار سابق اداره امنیت ملی این کشور را به افشای اطلاعاتی که به امنیت ملی کشور، لطمه ای شدید زد، متهم کرد.

شعار سال: کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در گزارشی مورد تایید جمهوریخواهان و دمکرات های این کمیته که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد، بیشتر اطلاعاتی که اسنودن از اداره امنیت ملی آمریکا به سرقت برد، فاش کننده برنامه های اطلاعاتی و دفاعی مورد توجه رقبا و دشمنان خارجی آمریکا بود.
این گزارش پس از آن منتشر شد که اسنودن اعلام کرد از ماندن در روسیه خسته شده است.
گزارش این کمیته حاکی است: هرچند دامنه کامل لطمات ناشی از افشاگری اسنودن هنوز مشخص نیست اما، بررسی اطلاعاتی که او فاش کرد، نشان می دهد او اطلاعات محرمانه مربوط به حفاظت از سربازان آمریکایی در خارج از کشور و سازوکارهای دفاعی لازم در برابر تروریست ها را فاش کرد.
در حالی که این کمیته می گوید، اسنودن 1.5 میلیون سند مهم را به سرقت برد، سایر مقاماتی که اطلاعات داده شده از سوی اسنودن به رسانه ها را بررسی کردند، می گویند، کل این اسناد، 200 هزار تا 300 هزار فقره است.
مقامات آمریکایی دخیل در تحقیقات مربوط به اسنودن می گویند، آمریکا نمی داند او چه تعداد سند را به دست آورد و این رقم 1.5 میلیونی، یک رقم تخمینی است.
یکی از مدافعان مشهور حقوق بشر روز چهارشنبه از 'باراک اوباما' خواست قبل از پایان دوره ریاست جمهوری اش، اسنودن را عفو کند.
مقامات آمریکایی می گویند، اوباما در نظر ندارد اسنودن را عفو کند زیرا وی به ارایه اطلاعات محرمانه به افراد غیرمجاز متهم است.
اسنودن در سال 2013 از محل کارش در تاسیساتی متعلق به اداره امنیت ملی آمریکا در هاوایی به هنگ کنگ پرواز کرد و در اوایل ژوئن هزاران مدرک طبقه بندی شده اداره امنیت ملی آمریکا را در اختیار روزنامه نگاران 'قرار داد.
وی پس از ابطال گذرنامه اش از سوی آمریکا به روسیه رفت و با کسب پناهندگی در این کشور زندگی می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 26 شهریور 95 ، کد مطلب: 82232034: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین