پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۴۵۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۸
معاون مدیرکل بودجه وزارت آموزش وپرورش گفت: سیاست وزارت آموزش وپرورش بر افزایش مدارس شبانه روزی در بشاگرد است.

شعارسال:  سعید غلام زاده عسکری ظهر پنجشنبه در بازدید از سرویس مدارس روستا مرکزی شهرستان بشاگرد اظهار داشت: شهرستان بشاگرد به دلایل متعددی از جمله پراکندگی و فاصله زیاد بین روستاها و به حد نصاب نرسیدن دانش آموزان در یک روستاها باید از مدارس روستاهای همجوار برای تحصیل استفاده نمایند.

وی افزود: از طرفی برای افزایش پوشش تحصیلی و کاهش ترک تحصیل آنها، از سرویس مدارس روستا مرکزی برای انتقال دانش آموزان به روستاهای پرجمعیت دارای مقاطع تحصیلی بالاتر (متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم) استفاده می شود.

معاون مدیرکل بودجه وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: مشکلاتی نظیر نبود مینی بوس و سواری کافی، صعب العبور بودن مسیر های کوهستانی، مناسب نبودن زیر ساخت های موجود و دوری مسافت، برای سرویس دهی دانش آموزان روستا مرکزی بشاگرد چاره ای جز استفاده از تنها خودرو روستانشین ها که عمدتا وانت نیسان هستند وجود ندارد.

عسکری با بیان اینکه در صورت جمع آوری کامل این سرویس ها بسیاری از دانش آموزان به ناچار باید تحصیل را رها کنند، اضافه کرد: قریب 700 دانش آموز بشاگردی از این سرویس ها استفاده می کنند که سیاست وزارت آموزش و پرورش در افزایش مدارس شبانه روزی است تا جابجائی دانش آموزان از طریق سرویس های روستا مرکزی ناایمن را به حداقل برساند.

این مسئول گفت: در سال جاری جاری سه مدرسه شبانه روزی در روستاهای سیت و ماستی، گرهون و همچنین در مرکز شهرستان دایر شده که موجب حذف20 سرویس روستا مرکزی را به دنبال داشته است.

عسکری به افزایش مدارس شبانه روزی برای سال تحصیلی آینده نیز اشاره کرد و تصریح نمود: در بازدید از روستاهای محروم و دور افتاده بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد که شامل روستاهای بن ریز، درنگمدو، کهور، کلاتکسر، گرهون، سگرکن وسیت وماستی انجام شد، شرایط تأسیس مدارس شبانه روزی در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم برای دانش آموزان دختر و پسر شهرستان این شهرستان بررسی و همچنین بر رفع نیازمندی های آموزشی، تربیتی و پرورشی مدارس محروم تأکید شد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30آبان1398، کدخبر: 4777543: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
0
لطفا قبل از شروع سرما و زمستان به فکر بهسازی گرمایشی مدارس مناطق محروم باشین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین