پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
علی اکبری مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۷۳ هزار هکتار باغ میوه در استان قزوین وجود دارد که سالانه از این باغات بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول برداشت می شود.

شعار سال: مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۷۳ هزار هکتار باغ میوه در استان قزوین وجود دارد که سالانه از این باغات بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول برداشت می شود.

علی اکبری اظهار کرد: در مرحله داشت و به نوعی خواب زمستانه درختان، باغداران با اجرای عملیات هرس، کود دهی، سمپاشی و یخ آب زمستانه درخت را برای بار دهی جدید باید آماده کنند.

به گفته وی در این مرحله باغداران ضمن قطع آبیاری به باغات، نسبت به دادن کود های پتاسه، محلول پاشی تشکیل میوه «فروت ست»، سم پاشی علیه آب سیاه و آتشک برعلیه بعضی از محصولات همچون گردو وزرد آلو اقدام کنند.

اکبری گفت : بهترین راه کنترل و مبارزه با آفات و بیماری در باغات جمع آوری شاخه هاو برگها و میوه های ریخته شده پای درختان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در حال حاضر بیش از ۷۳ هزار هکتار باغ میوه در استان قزوین وجود دارد که سالانه از این باغات بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول برداشت می شود.

وی افزود: از باغات استان قزوین بیش از ۲۵ نوع محصول باغی هسته دارو دانه دار برداشت می شود.

اکبری به کشاورزان توصیه کرد به منظور افزایش راندمان تولید و کنترل افت بیماری نسبت به هرس به موقع باغات و همچنین کود دهی درختان اقدام کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین بر آماده سازی وسایلی همچون پلار باغی، دپوی مخلوط کاه وکود حیوانی وسیستمهای نوین مانند توربینهای بادی جهت کنترل سرمازدگی باغات تاکید کرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:2آذر1398،کد خبر:4778300،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
0
0
خدا بده برکت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین