پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۵ درصد محصولات باغی تولید شده در این استان ارگانیک بوده و به لحاظ سلامت محصولات باغی و زراعی از استان های شاخص کشور هستیم.

شعار سال: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۵ درصد محصولات باغی تولید شده در این استان ارگانیک بوده و به لحاظ سلامت محصولات باغی و زراعی از استان های شاخص کشور هستیم.

 به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خالد جعفری در جلسه ستاد استانی گیاه پزشکی استان کردستان، اظهار داشت: در سال گذشته به جهت بارندگی های مداوم، نرم مبارزه با آفت سن در کل کشور و به تبع در استان کردستان کاهش چشم گیری داشته است.

وی افزود: در سال ۹۸ حدود ۱۳۴ هزار هکتار مبارزه با سن در سطح مزارع و مراتع استان صورت گرفته که شهرستان های قروه و بیجار بیشترین سطح مبارزه با آفت سن را داشته اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه گندم تولید شده در استان کردستان گندم با کیفیت و مرغوبی بوده است، ادامه داد: میزان سن زدگی گندم استان بسیار ناچیز و کم بوده است که امیدواریم در سال آینده این میزان را به حد اقل ممکن برسانیم.

جعفری یادآور شد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی به احتمال زیاد امسال زمستان معتدلی خواهیم داشت و به همین جهت امکان طغیان آفاتی چون سن و ملخ در استان پیش بینی می شود که باید آمادگی لازم برای مبارزه با این آفات را داشته باشیم.

وی بر پایش اماکن پاییزه و زمستان گذران سن و ملخ توسط کارشناسان مستقر در پهنه های کشاورزی تاکید کرد و بیان کرد: این امر یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است و باید به جدیت این پایش ها صورت بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بر کانون کوبی آفت ملخ و سن در مراتع و مزراع کشاورزان تاکید کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد فعال محیط زیستی می توانند کمک حال کشاورزان و بهره بردارن بخش کشاورزی در جهت مبارزه با آفات گیاهی بخصوص ملخ باشند.

جعفری شهرستان های سروآباد، بانه، مریوان و کامیاران را شهرستان های درگیر با آفات عمومی دانست و اظهار داشت: باید بیشترین مراقبت و نظارت را در این شهرستا نها اعمال کنیم.

وی در خصوص آفت جوندگانی مثل موش، افزود: در سال ۹۸ حدود ۹ هزار و ۵۹ هکتار مبارزه با این آفت در سطح مزارع استان صورت گرفته است که انتظار می رود در سال جاری کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی بیش از پیش در راستای مبارزه با این آفت وارد عمل شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در سال گذشته حدود ۶۰ هکتار مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای صورت گرفته و برای مبازره با آفات موجود در مزارع صیفی استان سم های بیولوژیک و به صورت رایگان در اختبار کشاورزان استان قرار داده شد.

جعفری یادآور شد: ۲۵۶ کارشناس بخش دولتی و ۷۷ نفر کارشناس بخش خصوصی به صورت مداوم کار نظارت و کنترل عرصه های کشاورزی استان را انجام می دهند که در زمان مناسب با هرگونه آفت احتمالی مبارزه شود.

وی از نصب شش ایستگاه هواشناسی خودکار جهت ثبت دقیق داده های هوا شناسی همچون دما و میزان بارش در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های استان خبر داد و بیان کرد: تجهیزات نوین پیش آگاهی برای پایش مزارع و باغات استان خریداری شده و در سطح مراکز جهاد کشاورزی استان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بر بازدید و کنترل عملکرد واحدهای سم فروشی و کلنیک های گیاه پزشکی در استان تاکید و گفت: باید تمام این واحدها اطلاعات مربوط به خرید و فروش سموم را در سامانه مانیتورینگ جهت کنترل و پایش ثبت کنند.

جعفری با بیان اینکه در حال حاظر حدود ۸۳ مرکز سم فروشی و کلنیک گیاه پزشی در استان فعالیت می کنند، اظهار داشت: در استان کردستان هیچ گونه سم فروشی و کلنیک گیاه پزشکی غیر مجاز وجود ندارد.

وی افزود: در سال جاری حدود یک هزارو ۱۱۲ هکتار کلزا کشت شده است و کارشناسان مستقر در پهنه های کشاورزی در طول فصل پاییز و زمستان پایش مداوم این مزارع را انجام خواهند داد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:2آذر1398،کد خبر:4778273،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین