پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
ایانا-کشاورزی: در حال حاضر ۱۷۹ کشور در دنیا محصولات ارگانیک تولید می‌کنند و ایران از نظر سطح زیر کشت در رتبه چهل و سوم جهان قرار دارد.او با بیان این که گردش مالی محصولات ارگانیک در جهان ۱۰۰ میلیارد دلار است، گفت: طبق آمار ۲۰۱۶ سطح اراضی ارگانیک در جهان ۶۰ میلیون هکتار است که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کشاورزی در این اراضی فعالیت می‌کنند.نورانی درباره سهم محصولات ارگانیک در صادرات و توسعه بازارهای صادراتی اظهار داشت: روند صادرات این محصولات در ایران رو به افزایش است به طوری که به رغم تحریم‌ها، امسال کل خرما در روتک در منطقه مرزی بین خاش و پاکستان که همگی گواهی ارگانیک اتحادیه اروپا داشتند، صادر شد.

شعار سال: رییس انجمن ارگانیک ایران گفت: این اقدام در راستای برنامه ششم توسعه و به منظور توسعه تولید محصولات ارگانیک صورت می‌گیرد و خرما، کشمش، انار و گل محمدی از اولویت‌های این وزارتخانه در فاز نخست در استان‌های خوزستان‌، فارس، زنجان و اصفهان است.

سید رضا نورانی افزود: اجرای این پایلوت‌ها، مسیر را برای افزایش محصولات ارگانیک باز می‌کند و در آینده نزدیک رتبه ایران در تولید این محصولات بهبود خواهد یافت.

او با اشاره به این که در حال حاضر ۱۷۹ کشور در دنیا محصولات ارگانیک تولید می‌کنند، اذعان داشت: ایران از نظر سطح زیر کشت در رتبه چهل و سوم جهان قرار دارد.

رییس انجمن ارگانیک ایران تصریح کرد: در حال حاضر کمتر از یک درصد تولید بخش کشاورزی به محصولات ارگانیک اختصاص دارد و خوشبختانه سطح زیر کشت این محصولات در کشور در حال گذار و افزایش است.

او با بیان این که گردش مالی محصولات ارگانیک در جهان ۱۰۰ میلیارد دلار است، گفت: طبق آمار ۲۰۱۶ سطح اراضی ارگانیک در جهان ۶۰ میلیون هکتار است که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کشاورزی در این اراضی فعالیت می‌کنند.

نورانی درباره سهم محصولات ارگانیک در صادرات و توسعه بازارهای صادراتی اظهار داشت: روند صادرات این محصولات در ایران رو به افزایش است به طوری که به رغم تحریم‌ها، امسال کل خرما در روتک در منطقه مرزی بین خاش و پاکستان که همگی گواهی ارگانیک اتحادیه اروپا داشتند، صادر شد.

او ادامه داد: در این منطقه از سال ۲۰۱۷ حدود ۳۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت محصولات خرما ارگانیک رفته و ۹۹۰ کشاورز روی این اراضی کار می‌کنند و تمام این اراضی گواهی اتحادیه اروپا را دارند.

نورانی با بیان این که برای تعیین سهم صادرات محصولات ارگانیک در حال برنامه ریزی با گمرک ایران از طریق ثبت تعرفه‌ها هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر درصد صادرات در تعرفه گمرکی ثبت نمی‌شود.

او همچنین از افزایش صادرات پسته وحشی ایران خبر داد و تصریح کرد: در منطقه مرزی خراسان رضوی، پسته وحشی ارگانیک با گواهی اتحادیه اروپا داریم که صادرات خوبی داشته و هلندی‌ها از این رقم پسته در ساخت شکلات استفاده می‌کنند.

نورانی با اشاره به این که قیمت محصولات ارگانیک ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به محصولات معمولی کشاورزی بالاتر است، اظهار داشت: برای کاهش هزینه تمام شده تولید و قیمت این محصولات باید در زمینه توسعه زیر ساخت‌های تولید، گام های بلندتری برداشته شود.

او در عین حال خواستار حمایت ویژه دولت از تولید محصولات ارگانیک کشور شد و تصریح کرد: مصرف این نوع محصولات می‌تواند سلامت جامعه را بیمه کند.

رییس انجمن ارگانیک ایران درباره اهمیت تولید این نوع محصولات گفت: امسال باغات پسته که درختان آن از نهاده‌های مجاز ارگانیک استفاده کردند کمتر از سایر باغات دچار خسارت ناشی از سرمازدگی شدند.

او در همین حال بر مصرف محصولات ارگانیک در مهد کودک‌ها، بیمارستان‌ها و استفاده آن توسط بانوان باردار تاکید کرد.

نورانی تصریح کرد: در کل کشور ۶۷ فروشگاه و در تهران ۳۰ فروشگاه مجاز محصولات ارگانیک تحت نظارت انجمن ارگانیک ایران فعالیت می‌کنند و اسامی این فروشگاه‌ها از طریق سایت این انجمن در دسترس مصرف کنندگان است.

او تصریح کرد: بیشترین سرانه مصرف محصولات ارگانیک را سوئد، دانمارک و سوییس و بزرگترین بازار تجارت این محصولات را آمریکا، آلمان و فرانسه به خود اختصاص داده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری ایانا تاریخ انتشار 18 آذر 97، کدخبر: 63843، www.iana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
س.ح75
تولید محصولات تراریخته واقعا طرح خوبیه هم موجب اشتغال زایی میشه هم از خروج ارز جلوگیری میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین