پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶
یحیی ضیایی مهرجردی دبیر اتحادیه مالکان کشتی با اشاره به تشکیل کمیته ضدتحریم در کشتیرانی از پیگیری بسته‌‌ حمایتی تعرفه‌‌ کشتی‌ها ‌خبر داد.

شعار سال:دبیر اتحادیه مالکان کشتی با اشاره به تشکیل کمیته ضدتحریم در کشتیرانی از پیگیری بسته‌‌ حمایتی تعرفه‌‌ کشتی‌ها ‌خبر داد.


*** لزوم تشکیل کمیته ضدتحریم در کشتیرانی

 یحیی ضیایی مهرجردی با اشاره به تامین سوخت برای ناوگان کشتیرانی، اظهار داشت:

‌ قطعاً اگر سوخت برای شناورهای تجاری با نرخ مناسب‌تری در اختیار ناوگان کشتیرانی قرار گیرد، این در قیمت تمام‌شده کالا مؤثر است.

وی ادامه داد: در حوزه شناورهای تجاری پیگیری‌های زیادی داشتیم، این شناورها تجاری کالاهای صادراتی را به کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس نظیر قطر، امارات، کویت و عمان جابه‌جا می‌کنند.


*** پیگیری‌های صورت‌گرفته در حوزه شناورهای تجاری

ضیائی با محکوم کردن تحریم‌ها علیه کشور ادامه داد:

ما پیشنهاد داده‌ایم همانطور که رئیس‌جمهور آمریکا کمیته تحریم علیه ایران راه‌اندازی کرده است، ما نیز در کنار ستاد اقتصاد مقاومتی، کمیته ضدتحریم در حوزه‌های مختلف ایجاد کنیم تا با بررسی مشکلات، نحوه حل‌وفصل آن را بررسی کند.

وی افزود: در کشور ما کمیته‌ای با عنوان کمیته مبارزه با تحریم‌ها وجود ندارد، اما با کم‌کاری عده‌ای از مدیران در خود تحریمی فعال هستیم.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی تأکید کرد: همه تلاش ما این است که هزینه تمام‌شده برای مالکان کشتی را تا جایی که می‌توانیم کاهش دهیم تا بدین ترتیب بتوانند خدمات بهتری به صاحبان کالا بدهند و قیمت خدمات تمام‌شده خود را کاهش دهند تا بتوانند در بازارهای رقابتی جای پایی برای خود فراهم کنند.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی در ادامه بیان کرد:

همه دنیا از شناورهای ملکی کشورشان به شکل خاصی حمایت می‌کنند، به طور مثال در عوارض بندری به آن‌ها تخفیف می‌دهند و جایی تخفیف می‌دهند که این ناوگان نسبت به ناوگان خارجی قابل تخفیف باشد و در همه دنیا این کار انجام می‌شود؛ کشور روسیه برای شناورهایی که در حوزه دریای خزر فعال هستند، مزیت‌هایی در نظر می‌گیرد به عنوان مثال اگر قرار باشد یک شناور روسی و یک شناور خارجی وارد بندر آستاراخان شود، اولویت با شناور روسی است تا پهلوگیری کند، ضمن آنکه بسته‌های حمایتی برای شناورهای ملکی کشور خود دارند.

***ا نواع تعرفه در بنادر

ضیائی با اشاره به انواع تعرفه در بنادر، افزود:

یکی تعرفه بر کشتی و دیگری تعرفه بر کالا است که موضوع ما تعرفه بر کشتی است که دراین‌باره می‌توان به عوارض ورود به بندر، مباحث یدک‌کش‌ها،‌ چراغ دریایی، لایروبی و غیره اشاره کرد که در حوزه عوارض بر کشتی است.

وی ادامه داد: ما به دنبال کاهش قیمت تعرفه عوارض بر کشتی هستیم تا کشتی‌ها راحت‌تر به بنادر تردد کنند و هزینه‌های هنگفت متحمل نشود.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی پیرامون انتظارات تعرفه‌ای از سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت:

پیرامون این موضوع در حال مذاکره با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم تا بسته‌های حمایتی تعرفه‌ای در فضای تحریم‌ها داشته باشیم که البته نگاه سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه مثبت است، اما هنوز آن بسته‌ها عملیاتی نشده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع،تاریخ انتشار:6آذر1398،کد خبر:149587،sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین