پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۹۱۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
رئیس کانون مربیان فوتبال گفت: دلیل افت جایگاه لیگ برتر ایران در آسیا مشکلات اقتصادی و مدیریت اشتباه است.
شعارسال: در آخرین رده‌بندی لیگ‌های برتر فوتبال قاره آسیا، لیگ برتر فوتبال ایران دچار تنزل شد و به رده پنجم سقوط کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که لیگ فوتبال عربستان به‌واسطه قهرمانی تیم الهلال در لیگ قهرمانان آسیا جایگزین ایران شد.

بیژن ذوالفقارنسب در خصوص افت یک پله‌ای لیگ برتر فوتبال ایران در قاره آسیا به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: معیار و شاخص‌های رتبه‌بندی در قاره آسیا کمتر مطرح شده است، ولی در قاره‌های اروپا، آمریکای جنوبی و حتی آفریقا که در آن فقر اقتصادی موج می‌زند، شاخص‌های معینی برای ارزیابی لیگ‌های کشور‌های قاره‌های خود وضع کرده‌اند.

وی ادامه داد: اینکه فوتبال ایران یک پله سقوط کرده است، نشانگر آن است که فوتبال ما شرایط خوبی ندارد. عمده‌ترین دلیل در افت لیگ برتر فوتبال ایران، مشکلات اقتصادی در ورزش است. این مشکلات باعث رکود و پسرفت شده است و علائم هشداردهنده‌ای را به مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان می‌دهد که بیشتر بودجه به ورزش به‌خصوص فوتبال تخصیص دهند.

مشاور وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در محیط‌های دانشگاهی و بسیاری از مراکز شاهد این هستیم که امر ورزش بسیار جدی گرفته شده است و جوانان زیادی به ورزش می‌پردازند، ولی در سطح باشگاه‌ها و مسابقات ملی، سرمایه‌گذاری لازم صورت نمی‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود در ورزش قهرمانی دچار افت شویم.

وی با اشاره به اینکه فوتبال باشگاهی ایران نزدیک به ۳۰ سال است که قهرمانی در قاره آسیا را تجربه نکرده است، تأکید کرد: باید در بخش باشگاه‌داری بهتر عمل کنیم. مشکلات اقتصادی باعث افت فوتبال ما شده است. در کشوری مانند چین که بهترین لیگ فوتبال آسیا را در اختیار دارد، ۱۰ مربی تراز اول دنیا در باشگاه‌های این کشور کار می‌کنند. آن‌ها آکادمی‌های مختلفی ایجاد کرده‌اند و در بازی‌های المپیک با اتکا به مدال‌های زیادی که در ورزش‌های پایه شنا و ژیمناستیک می‌گیرند، عنوان قهرمانی جهان را تصاحب می‌کنند. در ورزش فوتبال نیز سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌اند و مطمئن باشید در ۱۰ سال آینده به جمع مدعیان بین‌المللی می‌پیوندند.

ذوالفقارنسب افزود: آنچه باشگاه‌های ما به آن نیاز دارند، برنامه‌ریزی در مدیریت و سرمایه‌گذاری صحیح است. ورزش ما به لحاظ استعداد و شایستگی برتر از تمامی کشور‌های آسیایی است، ولی به دلیل سرمایه‌گذاری اندک و غلط در بسیاری رشته‌ها به‌خصوص ورزش‌های پایه عقب افتاده‌ایم و تا زمانی که شرایط برای پیشرفت مهیا نشود، بدون تردید شانسی برای کسب مدال‌های خوش‌رنگ المپیک نخواهیم داشت. در فوتبال نیز باید سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم و از مدیران ورزشی بهتر استفاده کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 7 آذر 1398 ، کدخبر:  447149 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین